thelebrity68 Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Brikkeprodusenter kan komme til å prioritere brikker til toppmodellene Lenke til kommentar
EWNN849Y Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Det er viktig å få med seg at segmentet brikkeprodusenter er langt flere enn Intel, AMD og Apple. Og brikkemangelen omfatter langt mer enn avanserte brikker. Brikkemangelen omfatter også ganske enkle brikker som ofte brukes i svært forskjellige typer elektronikk. På dette feltet er det ofte mulig å finne alternative brikker, med dersom det krever endringer i kretsdesign betyr det forsinkelser — og dersom etterspørselen etter den alternative komponenten øker kraftig er det en risiko for at også denne blir en del av brikkemangelen. Den positive delen av denne historien er at det er en del produsenter som har solgt deler av komponentlagrene sine til svært gode priser, men dessverre foregår det også en del hamsrting og spekulasjon. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 Ja, men det er helt i orden, så kan jeg heve prisene på å ‘servicere’ ting. -Jeg har alt for ofte sagt, at de skal løpe ned på xxx og kjøpe en ny PC, med masse garanti. Vi er i en situasjon hvor en ‘ny bil’ er biligere enn en bruktbil. -Jeg vil gjerne peppe opp noe som fungerer utmerket, men om det plutselig er billigere å kjøpe en ny PC, enn å få ~500,- for å rydde opp... .. Ja, men så får jeg det dårlig med meg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå