TeoBro55 Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 Jeg har en MRT 50 2017 som går i 60 km/t på flaten. Han jeg kjøpte den av sa at alt var originalt, men har en anelse om at han kan ha tatt ut plombering eller noe. Dreving er originalt. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få den til å gå raskere billigst mulig uten å ødelegge sykkelen på noen måte. Jeg har ca. et års mekke-erfaring. Bildet er fra Mai. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 Som ansvarlig voksen, så vil jeg si at 60 er akkurat passe fort. Har du en moped som har fjernet plomberinga, så har du en som har mye bedre holdbarhet enn om du begynner å tukle med effektanlegg, større sylinder og forgasser. Da blir det mer skruing og mindre kjøring med en gang. I tillegg bråker det mer og det er større muligheter for at du blir stoppet. Lenke til kommentar
TeoBro55 Skrevet 30. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2021 Jeg er egentlig ganske enig. Skal ikke bytte sylinder eller effektannlegg, men vil bare at den skal kunne gå i 70 eller 75 for å få litt mer fart og slippe å gire opp og ned 24/7. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 Mye vil ha mer, man blir vant til alt og aldri fornøyd. Enten går man all inn å lager en rakett ellers så gir man faen, mener nå jeg. "Har en anelse om at han kan ha tatt ut plomeringen ellerno", lol. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Uten plomberinger og med rett dyse skal de gå rett rundt 80km/t etter speedometeret. Og ja, det er like ulovlig å kjøre uten plomberinger som å kjøre med det heftighste trimsettet man får kjøpt for penger. Eneste mulige unntaket er hvis den bare går litt bedre enn den skal. Da kan det hende de lar tvilen komme deg til gode. Men ingen garanti. Plus at det er mindre sjanse for å bli stoppet i utgangspunktet hvis den ikke bråker og går veldig fort. Endret 31. juli 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Du vil få en mye mer holdbar moped ved å styre unna trimsett. Økning i kubikk vil føre til unødig slitasje. Man skal huske på det at mange mopeder er originalt 7-8hk på 50kubikk. DTR'n jeg hadde i sin tid var hovedsakelig plombert ved at de hadde snevret inn utblåsningen på sylinderen. Lenke til kommentar
TeoBro55 Skrevet 31. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg tenker jeg fokuserer mer på å ta vare på sykkelen istedenfor å få den til å gå fortere. Da får jeg vell mer erfaring til når jeg skal ha større sykkel. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå