PunkerGompen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Hei, etter installasjon av en ny Geil PC2700 RAM brikke på 512 MB vil ikke maskinen boote inn i Windows 2000 Pro. Her er scenarioet: Tidligere oppsett: Hovedkort: MSI KT3 Ultra2 CPU: AMD 2500+ Barton RAM: 1 x Geil 512 MB PC2700 Nytt oppsett: Hovedkort: MSI KT3 Ultra2 CPU: AMD 2500+ Barton RAM: 2 x Geil 512 MB PC2700 Første gang maskinen bootet etter installasjon fikk jeg logget inn i Windows, men så stoppet det hele opp og maskinen rebootet av seg selv. Når jeg nå prøver å starte, så laster maskinen Windows helt til innloggings-bildet skal dukke opp, da tryner maskinen. Dette skjer HVER gang nå ! Det samme gjelder for "Safe Mode" og "Safe Mode with dos prompt"...ingenting fungerer... 1. Noen forslag til hva som kan være feil og hva kan jeg da gjøre for å rette opp dette ? 2. Har tenkt å kjøre "Repair" på Windows-installasjonen min, men er usikker på om "Documents and Settings" med alle underkataloger vil være intakt etter det ? Tenker da særlig på "My Documents". Et alternativ til pkt. 2 er å reinstallere Windows ved siden av gammel installasjon, ta alle sikkerhetskopier...deretter bare renske alt som er... :-( Takker for konstruktive svar! Hilsen PG Endret 7. januar 2004 av PunkerGompen Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) først ta ut den nye brikken og se om det fungerer igjen. Mulig det er noe med den nye brikken din! Endret 7. januar 2004 av alkazelters Lenke til kommentar
PunkerGompen Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) først ta ut brikken og se hva som skjer da. Mulig det er noe med den nye brikken din! OI, glemte å si at jeg har satt alt tilbake til gammel konfigurasjon, og det samme skjer fortsatt! Alt tyder jo på at det er Windows som krasjer ? PG... Endret 7. januar 2004 av PunkerGompen Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Det ligner på det som skjer når man prøver å boote windows etter å ha foretatt større maskinvareendringer. Documents and setting skal ikke bli berørt av en repair installasjon. Men det kan ofte være lurt å ta backup uansett ( sette hardisken inn i en annen pc). Endret 7. januar 2004 av alkazelters Lenke til kommentar
PunkerGompen Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Hei, etter litt mer testing finner jeg ut at begge brikkene fungerer hver for seg, men ikke sammen ?!? Hva kan det være ? PS! Brikkene er av samme type og hastighet, i utgangspunktet helt like, bortsett fra alder... Takker for svar... PG Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Vel om brikkene funker hver for seg er det ikke de det er feil med, men det kan vere noe med hk at det ikke takler to slike brikker. Sitter selv med et ASUS K8V hovedkort som ikke vil ta mine OCZ brikker ei heller mine TwinMos 512 brikker men TwinMos 256 brikker går greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå