Erlend0_o Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Hei, har lekt litt med tanken på å koble den gamle PCen min til energibrønn for nedkjøling. Har noen erfaring med dette? Jeg tenker i utgangspunktet å kjøre et direktesystem, altså uten varmevekseler mellom PCen og energibrønn. Anlegget har et trykk på ca 2,5 bar og er litt usikker på om komponentene eventuelt tåler trykket. Ser det for det meste er slangenippler som benyttes for tilkobling. Finnes det blokker som har toms gjenger? kunne i så tilfelle bruke diffusjonstette rør som jeg føler er noe tryggere. Vedlegger enkel systemskisse for hvordan jeg ser for meg tilkoblingen. Varmepumpen står i 1 etasje. Mens PC og viftekonvektor står på loftet Endret 30. juli 2021 av Erlend0_o Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 (endret) du må bruke varmeveksler da 0,3 bar er max trykk og du kan få kondens problemer om temp i energi brønnen er for lav i forhold til temp inne Endret 21. august 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå