Gjest b1653...f28 Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 Her er situasjon: Mitt barn ble smittet av covid i mars. Hun har vært på leir der det viste seg at en av deltakerne testet positivt, og nå er hun oppført som nærkontakt. Jeg hentet henne i dag, og nå er hun på dag 3 ift det å være nærkontakt, så hun skal testes i dag. Hun er naturligvis i karantene. Jeg fikk første dose vaksine i går. Spørsmål: Er jeg også i karantene nå? Prøvde å ringe FHI, men de hadde 90 i kø. Koronatelefonen i min kommune er ikke aktiv. Anonymous poster hash: b1653...f28 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. juli 2021 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) Det ser ut som svaret er nei, du går klar karantene. Sitat Husstandsmedlem til en som er i smittekarantene Ordningen med ventekarantene for personer som deler bolig med en i smittekarantene ble avviklet 1. juli. Les mer på regjeringen.no. Kilde: https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/testing-isolasjon-smittesporing-og-karantene/karantene/veiviser-hvilke-karanteneregler-gjelder-for-deg?path=3-naerkontakt-med-en-person-som-er-i-smittekarantene-ikke-bekreftet-smittet Endret 30. juli 2021 av xRun 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå