Windoge Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Når jeg skal overklokke min XP2500 så begynner pcen og pipe når den skal bote, og når jeg først har klart å bote så er den stillt på 1.1ghz.. hvorfor? cpuen viser jo rundt 40grader på 1.85 ellers! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 For et dødt forum. Tar jeg det på hw.no sitt forum blir den stengt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Les i hovedkort manualen ka pipelyden betyr, står veldig ofte en forklaring på det der. Skal jo berre vere å kjøre den opp på 166mhz fsb da, det skal funke om det er en xp2500+ som starter på 1,1 Ghz. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ser at du har PC 2700 ram, kan hende den ikke henger med høyere enn til ca. 190 MHz. og så bør øke vDimm til 2,8v og se... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 For et dødt forum. Tar jeg det på hw.no sitt forum blir den stengt. hu? e du teit eller ? gjett hvor jeg skrev dette fra, og resten av alle postene min da? hva mener du med at posten blir stengt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 For et dødt forum. Tar jeg det på hw.no sitt forum blir den stengt. Du bruker jo fellessider også slik at alle i forum kan se hva folk skriver.... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Les i hovedkort manualen ka pipelyden betyr, står veldig ofte en forklaring på det der. Skal jo berre vere å kjøre den opp på 166mhz fsb da, det skal funke om det er en xp2500+ som starter på 1,1 Ghz. Er jo ikke det som er problemet. Problemet er jo at jeg ikke klarer å klokke den over 169 FBS uten at pcen ikke klarer mer, og cpuen er bare på 40grader. Og kjøre den på 168 FBS og under går fint. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Les i hovedkort manualen ka pipelyden betyr, står veldig ofte en forklaring på det der. Skal jo berre vere å kjøre den opp på 166mhz fsb da, det skal funke om det er en xp2500+ som starter på 1,1 Ghz. Er jo ikke det som er problemet. Problemet er jo at jeg ikke klarer å klokke den over 169 FBS uten at pcen ikke klarer mer, og cpuen er bare på 40grader. Og kjøre den på 168 FBS og under går fint. Doooh... Skjønte du ikke den eller? Du må kjøre ned divideren til minnet så det ikke surkler og går og skal kjøre over 168fsb. Du kan prøve 200fsb på cpu og kjøre ned divideren så minnet ikke overstiger hastigheter på 333 (2x166) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå