div_ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 volcano 11 CPU cooler, bruk av temp sensor? Ser at du må legge en "temp sensor" under cpu....dette liker jeg IKKE! hvordan blir det når jeg putter cpu i socketen da..vil den gå helt nedi? når kabelen blir liggende mellom pinnene..kan de bli bøyd? -takk Lenke til kommentar
Pc_master Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det dem sikkert mener er at du skal legge den under hk'et liksom. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 ledningene er veldig tynne. så det går bra. har gjort det selv. Funker som en drøm Lenke til kommentar
div_ Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 ok...siden jeg aldri har satt i ram før ,er jeg litt skeptisk..har hørt hvor omtålelige pcu'er er... Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det dem sikkert mener er at du skal legge den under hk'et liksom Nei, ledningene skal gå mellom pinnene til cpu'en. det følger med en grundig bruksanvisning. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Tull. er bare å døtte dem nedi:) men sett dem rett ned, så de klipsene går i lås. Ikke farlig... Lenke til kommentar
div_ Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 ok..den armen du løfter cpu opp av socket med, skal ligge under monterning, ikke sant..det er kun med demontering den løftes opp? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 ok..den armen du løfter cpu opp av socket med, skal ligge under monterning, ikke sant..det er kun med demontering den løftes opp? Armen skal (mest sannsynlig) være løftet. Dette gjelder både ved ISETTING og FJERNING av CPUen. _ johanf Lenke til kommentar
shabador Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Løft opp "armen", ta ut cpu, lim sensoren på undersiden av cpu med en liten del termisk teip (følger med i pakken). Sett så cpu på plass, pass på att pilen peker riktig vei. Cpu'en skal gli fint på plass, du skal ikke bruke makt. Mens du gjør dette kan du passe på att ledningene fra sensoren ligger fint mellom pinnene. Press så ned igjen armen, smell på ett TYNT lag kjølepasta (som også følger med i pakken), skrap det fint utover med ett kort (kredittkort, spillekort, etc) og monter viften riktig vei. Det kan være ett herk å montere den... Krever litt makt og ett skrujern. Men ikke så mye makt att du glipper skrujernet og måker det ned i hovedkortet. Glemte jeg noe nå? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) meget bra:-)....tror jeg velger atric sivler pastaen jeg har selv, som kjølepasta..den er vel litt bedre en den som følger med regner jeg med... Endret 8. januar 2004 av div_ Lenke til kommentar
shabador Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Ja, vil anbefale att du gjør det. Var det jeg gjorde også. Men personlig så likte jeg ikke helt den automatiske viftestyringen... Liker bedre å kontrollere det selv... Jeg har sensoren plassert, men koblet den fra og koblet til den manuelle... Det er ihvertfall en god vifte. PS: Vet ikke om du er nybegynner eller ikke. Kjølepastaen skal ihvertfall kun legges på cpu-kjernen... Og det skal bare være ett tynt lag. Tenkte jeg skulle nevne det bare i tilfelle... Endret 8. januar 2004 av shabador Lenke til kommentar
div_ Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 jepp er "newbie"..men takk for info....har forstått at det er et tynt lag med pasta som skal på, og kun på "firkanten" på midten:-)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå