Gå til innhold

Kjøp av PDA i utland? (USA)

Anbefalte innlegg

Heisann, får muligens muligheten for å handle PDA i USA litt senere i år, å prisene er jo rimelig gunstige i forhold til i norge. Så det jeg lurte når de skal lades opp i norge, trenger jeg bare en norsk lader\AC adepter. eller må jeg ha nytt batteri i tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I prinsippet trenger du bare en AC/DC-adpater. But, som jeg har erfart, så er det vanskelig å få tak i de med rett styrke og riktig MilliAmper.

Imidlertid finnes det en del løsninger som lader via en USB-bort, ihvertfal Palms, som gjør samme nytten. Den saken jeg har kostet 219 på Elkjøp.

Men hvis du finner et sted der de selger 5 volt AC/dc.adapter 1000MilliAmper, si fra du!

Ja, jeg kjøpte min Palm i USA.

Lenke til kommentar

Du som er slik en "amerikaner - krigs - fan" (JoachimR) ....

jeg ser på avataren din med bildet av den "amerikanske fuglen"

vet du hva som er feilen med den? den har et stort mektig nebb til og drepe med,men en bitteliten hjerne. akuratt som resten av Amerika..

Endret av ingar
Lenke til kommentar

jeg ser på avataren din med bildet av den "amrikanske fuglen"

hvet du hva som er feilen med den? den har et stort mektig nebb til og drepe med,men en bitteliten gjerne. akuratt som resten av Amerika..

..haha..sitat av vår Norske fredsforsker..

Slik tull trenger vi ikke her. :roll:

Lenke til kommentar
Heisann, får muligens muligheten for å handle PDA i USA litt senere i år, å prisene er jo rimelig gunstige i forhold til i norge. Så det jeg lurte når de skal lades opp i norge, trenger jeg bare en norsk lader\AC adepter. eller må jeg ha nytt batteri i tillegg.

Noen PDA ladere er 110-230v derfor trenger man bare en adapter i mange tilfeller.

Har kjøpt en Zaurus fra USA, den hadde det. En litt eldre Palm hadde det også... Pleier å være mulig å finne ut av det på nettet.

Lenke til kommentar

"QUOTE (ingar @ 08/01/2004 : 15:12)

jeg ser på avataren din med bildet av den "amrikanske fuglen"

hvet du hva som er feilen med den? den har et stort mektig nebb til og drepe med,men en bitteliten gjerne. akuratt som resten av Amerika..

..haha..sitat av vår Norske fredsforsker..

Slik tull trenger vi ikke her.

--------------------

mvh

Tor Henning Ueland

Hardware.no"

Vil bare kort kommentere at jeg også reagerer på slike linker som "Joachim R" har. Kanskje en moderator også kunne fått medlemmer til å utelate slike linker som fremkommer hver gang de legger inn innlegg...? Det er ganske så provoserende å oppleve slikt på ett forum som har med alt annet enn krig å gjøre. Kanskje det er på tide å begrense muligheten til å legge til slike typer linker? Jeg bare lurer jeg...

Lenke til kommentar

Fortsatt off-topic til de grader. Jeg ønsker bare å tilføye at jeg kommer til å fjerne linkene mine og bildet dersom det kommer i rettningslinjene. Men ikke før alle commies og sosialister fjerner sine linker til f.eks sitater av Mao og Karl-Marx. Dette provoserer meg. Også brukeren Goebells navn og avatar provoserer kraftig. Jeg synes det er rart at brukeren tillates å benytte dette brukernavn og avatar.

Lenke til kommentar

JoachimR: Den kan jeg kjøpe. Skjønner ikke helt vitsen i det hele tatt med å reklamere for hverken krig,sosialisme eller kommunisme. Religion har heller ikke noe å gjøre her. Det finnes da vel egne forume som er mer egnet for å profilere ens overbevisning?? Håper at de som driver dette forumet tar slikt opp til vurdering..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte en Clie i USA, og alt funka greit helt til jeg innså at adapteren som må plugges inn i Palmen som tillater tilkobling til USB og strømnett hadde ikke blitt lagt i pakken. Dette fant jeg ut hjemme i Norge. Skreiv mail til de ansvarlige, de ba meg ta kontakt me Sony, tok kontakt med Sony, fikk ingen hjelp i det hele tatt, bestilte til slutt en slik en, men måtte betale nesten 200 i frakt og toll (frakt ihvertfall, toll tror jeg), av en eller annen grunn. Så enten er det jeg som bare har vært helt dust, eller så er det Sony som har vært dust. Uansett - bortsett fra den episoden har det fungert glimrende, og prisene er helt vilt forskjellige - angrer absolutt ikke på kjøpet. :)

Spørsmål: Hvor kan jeg få tak i Clie-utstyr her i Norge, hvis mulig? Har kikket litt rundt men finner bare basic stuff som tastatur. Må jeg ty til den Sony-sjappa igjen hvis jeg trenger noe mer? Det er jeg *lite* interessert i. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...