DrOnline Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Hei, Garasjen min har støpt betonggulv. Det er en liten kant langs hele framkanten, trolig etter forskalingen, som gjør at vann ikke renner ut av seg selv, det må evt børstes ut. Så jeg tenker jeg skal slipe ned den kanten litt, slik at det blir en fin overgang når jeg kjører inn, samt at vann kommer seg ut. Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg hvordan jeg kan gjøre dette. Vinkelsliper? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Hvor høy er kanten? Peneste blir kanskje med en Betongfreser men vinkelsliper bør kunne gjøre jobben. Du trenger vel ikke nødvendigvis fjerne hele kanten heller men nøye deg med å lage noen slissespor med vinkelsliper som vannet kan renne ut gjennom. Alternativt en borhammer med egnet meisel, kanskje 🤔 1 Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 29. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2021 Vi snakker bare en om en liten centimeter eller to. Tenker jeg forsøker med vinkelsliper, jeg, som du sier. Har tro på at det vil fungere, jeg også. Og hvis det ikke fungerer, så lager jeg slisser, i det minste. Takk! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) Om du bruker en stor vinkelsliper med 230mm skiver går det mye raskere. Gjorde den jobben på garasjen jeg bygde for noen år siden, og resultatet ble bra. edit: typo Endret 29. juli 2021 av j-- 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 Husk støvmaske, briller og hørselvern. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå