Gå til innhold

Minnet på normal hastighet = Krasj

mhagen3

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg et nytt skjermkort. Kan da omsider øke minnehastigheten fra 333Mhz til 400Mhz. Det integrerte skjermkortet jeg har benyttet meg av til nå har nemlig brukt systemminnet...

MEN: Maskinen begynte å krasje en stund (10min?) etter jeg skrudde opp hastigheten på minnet. :( Hva gjør jeg? Har ikke noe videre greie på bios-tweaking, men har for meg at minne-innstillingene er ganske defansive.

mvh

MH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mhagen3: Hvorfor måtte du kjøpe skjermkort for å kunne bruke raskere ram? Det høres jo helt ulogisk ut.

PS. Om minnet ditt skal være kompatibelt med hovedkortet sjekk timingene. Hvis responstidene (latency) er for lav så kan det bli ustabilt. Prøv "By SPD" (standardhastighet) eller evt ennå tregere innstillinger. (høyere responstid-tall)

Hvis minnet viser seg å ikke klare orginale innstillinger OG skal være kompatibelt med hovedkortet så er det vel bare å bruke reklamasjonen sin.

Lenke til kommentar
Du kan jo sette den ned til 333MHz igjen? Med ditt oppsett har du vel ikke noe ytelse å tjene på å kjøre 400MHz på minnet allikevel, heller det motsatte..

Forklar!

Det har noe å gjøre med at timingene blir gale og minnet og cpu ikke syncer 100% ved ddr400. Jeg er litt på tynn is her nå, så det hadde vært ålreit om noen med bedre kjennskap til Duron kunne bekrefte/avkrefte dette.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at det er Duronen din som ikke takler 200(400)Mhz FSB.

Den skal vel orginalt kjøre på 133(266)FSB.

Den Duronen der går nok på 100/200 FSB.....(Morgan)

Stemmer det. Må kjøre systembusen på 100 (til nød 107 ;) )

Minnehastigheten kan jeg stille inn som en prosent av bus'en. Hvordan kan dette komme i konflikte med cpu'en da? I forhold til ytelse, så skal jeg nok ha meg en ny prosessor om ikke så lenge, men det hadde vært greit å få den hardwaren jeg har nå til å fungere før jeg kjøper ny :roll:

Ellers takk for mange innlegg :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...