Gå til innhold

Erfaring med userneeds.com?

LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ipsos I-Say fungerer men belønningene er ikke noe å hoppe i taket for. 

Her er en link du kan bruke for å registere deg hos Ipsos. Jeg får en liten belønning for alle som bruker denne unike linken til info: https://rec-eu.i-say.com/survey/no/nn/referral?id=5OgaPUSnz8oFM48t3W5NQwV5GA4%2BOwOAl5t13VqFpoXZXHKqYcw87E%2FAn69zYtk3

Endret av SpecialForce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Bli medlem i dag og bli med i trekningen av et av våre 30 Mastercard-gavekort verdt NOK 1,000 hver
(Betingelser og vilkår gjelder)

Ja er jo useriøst når flest kan jo endre betingeler uten forvarsel, så hjelper nok lite med verdiløse gavekort som knapt kan brukes.

Sitat

Ipsos Interactive Services Ltd. kan ikke holdes ansvarlig for forsinkede, bortkommende, feilsendte, kopierte, feilleverte, ufullstendige, uleselige eller uforståelige registreringer, meldinger eller post, utilgjengelige nettforbindelser, mislykkede, ufullstendige, fordreide eller forsinkede dataoverføringer, internettfeil, funksjonsfeil eller forstyrrelser med maskinvare, programvare eller andre tekniske innretninger eller enhver annen form for kommunikasjonsfeil eller forhold som påvirker, avbryter eller ødelegger trekningen.

Ipsos Interactive Services Ltd. kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil i kontaktopplysningene oppgitt av deltakeren og som kan føre til at Ipsos Interactive Services Ltd. ikke kan kontakte den deltakeren. Ipsos Interactive Services Ltd. kan heller ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader på deltakerens datamaskin som følge av deltakelse i undersøkelsen, trekningen eller nedlasting av informasjon som er nødvendig for deltakelse i undersøkelsen eller trekningen.

Så er brukeren feil at de ikke gjør riktig jobb, blir ikke vaslet en gang. Så bortkastet tid mener jeg.

Blir jo som coop gir 60 øre billigere drivstoff for de dyreste men er jo ikke ulovlig selv om det kan jo føles veiledene markedsføring for noe de treffer på beslutting de ellers ville gjøre, så fleste forum og er nok useriøse med bedrifter som tjener penger på betingelser som er vanskelig å forstå. Senere blir man varselet om utestengeler på grunn av misbruk. Men er jo normalt dette både diskusjon\reactos gjør dette så er vel ikke overraskene at banker og butikker gjør samme. Er jo brukeren som misbruker ikke de som tilbyr tjenester for misbruk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg gjorde mye rart for et selskap som heter AQ Services - alt fra å svare på spørsmål, til å hente informasjon om veldig mye rart, late som jeg skulle kjøpe bil - og hente priser og snik-fotografere i butikker. Dette er et mer seriøst selskap; når en nettside heter "betalenettundersøkelsertjenmassepenger.com" går varsellampene med en gang. 

Man starter her: https://aq.shopmetrics.com/auth/index.asp#signup
- Men det er ikke like lett som det kanskje høres ut. Hvis man blir "godkjent" - og først gjennomfører et par oppgaver, så kommer det stadig flere. Da henvender de seg ofte direkte til deg. Her er et par eksempler på hva jeg gjorde:

image.png.73c3016ad5cb357f357bf6486f9fa14c.png

Tror jeg brukte en kjapp time totalt.... + 30 min på rapporteringen etterpå. 100 euro for 1,5 times jobb.

Her er en annen; 
image.thumb.png.59df0e0f23156cf6a1b9e4a30e23fe64.png

200 euro... Det ble en del telefonsamtaler til ymse butikker. Men greit betalt for å bare hente inn priser. 

Disse tjentmassepengerpåinternettvedåsvarepåspørsmål.com - sidene betaler vel kun noen små kroner pr undersøkelse til sammenlikning tror jeg. Hvis man får tildelt noen da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (16 timer siden):

Jeg gjorde mye rart for et selskap som heter AQ Services - alt fra å svare på spørsmål, til å hente informasjon om veldig mye rart, late som jeg skulle kjøpe bil - og hente priser og snik-fotografere i butikker. Dette er et mer seriøst selskap; når en nettside heter "betalenettundersøkelsertjenmassepenger.com" går varsellampene med en gang. 

Man starter her: https://aq.shopmetrics.com/auth/index.asp#signup
- Men det er ikke like lett som det kanskje høres ut. Hvis man blir "godkjent" - og først gjennomfører et par oppgaver, så kommer det stadig flere. Da henvender de seg ofte direkte til deg. Her er et par eksempler på hva jeg gjorde:

Nå er det uansett ikke akuelt hvis er krav og lappen. Størst sansylig snakk om useriøse bedrifter, som de lover deg ene og andre, du ender med å å måtte ha mye utgifter dårlig lønn. Nesten slik som nav sitt tilbud. Hvorfor skulle man jobbe for utlanske som ikke er registert i https://w2.brreg.no/enhet/sok/treffliste.jsp;jsessionid=osnw4_8wUxU4KPAFrOWZqinSbS4AFK7FdkKFb6d-23hidLEJmOQJ!850333080!-2044166607?navn=AQ%20Services&orgform=0&fylke=0&kommune=0

Man risikerer å få skattekrav hvis man er så heldig å få betalt for jobben. Så er det usikkert om er insidehandel eller om det er renvansking av penger de har deg jobbene? man bør vel heller jobbe i en norsk bedrift som hjelper deg med disse tingene? For man vet jo ikke om det er svidlere eller orginasert krimialitet pengene stammer fra.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (4 timer siden):

Nå er det uansett ikke akuelt hvis er krav og lappen. Størst sansylig snakk om useriøse bedrifter, som de lover deg ene og andre, du ender med å å måtte ha mye utgifter dårlig lønn.

Å knips så ble du en ekspert på temaet?

Først og fremst: skriv litt mer sammenhengende. Les gjerne høyt gjennom det du legger ut sånn at meningene dine kommer frem ordentlig. 

Videre: det er ikke gitt at fordi et firma betaler deg i gavekort eller i andre valutaer enn NOK er de useriøse. Det er ikke så unormalt å få penger inn på konto fra utlandet mtp all netthandlingen vi nordmenn gjør. 

Ja det stemmer at dette kan regnes som lønn og kan utløse et skattekrav. Men man kan enkelt lage et lite regnskap på dette selv å sende inn en korrigering av selvangivelsen når den foreligger. Det er jo derfor vi har en selvangivelse å mulighet til å endre denne. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg liker at du kaller selskapet jeg jobbet for for useriøst. 😆
Det er ikke et krav til at de du jobber for må være registrert i Brønnøysund. Tusenvis av nordmenn har utenlandske arbeidsgivere og melder selv inn hva de tjener på skattemeldingen sin. Det er heller ikke et krav om å ha lappen. Men hver jobb; har ulike krav til kvalifikasjoner - enten det er alder, kjønn, bosted, utdannelse og stilling. Det gjelder også samtlige andre spørreundersøkelser på nett.

AQ er er Nederlandsk selskap - og finnes derfor ikke i Brønnøysund. 

SpecialForce skrev (2 timer siden):

Videre: det er ikke gitt at fordi et firma betaler deg i gavekort eller i andre valutaer enn NOK er de useriøse. Det er ikke så unormalt å få penger inn på konto fra utlandet mtp all netthandlingen vi nordmenn gjør. 

Det stemmer. Ofte får man "poeng" man kan veksle inn i gavekort og ymse. Jeg testet faktisk ut Ipsos I-Say etter å ha lest på TrustPilot at det faktisk fungerer. Mest for å lære om hvordan systemet fungerte. Jeg tok en undersøkelse jeg brukte ca 15 minutter på, som jeg fikk 40 poeng for....

image.png.b75a102d2b7245e853a39ed556cc8c04.png

Så ca 4-5 timer vil da gi 5 USD i "lønn"  - fin timepris det.... 9 kroner timen.

Nei, bedre å få betaling rett på konto... som AQ gjorde.

Skjermbilde.JPG.adf7c6b77d7457f6b221bf6735c4d111.JPG

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SpecialForce skrev (5 timer siden):

dette kan regnes som lønn og kan utløse et skattekrav. Men man kan enkelt lage et lite regnskap på dette selv å sende inn en korrigering av selvangivelsen når den foreligger. Det er jo derfor vi har en selvangivelse å mulighet til å endre denne.

hvis man bruker opp pengene eller er så lite det muligens ikke går under skattbart inntekt? blir vanskelig å betale skatt hvis man har lite penger på konto.

I teorien er vel vanskligere å bevise hva man har på paypal. Sikkert en del bedrifter gjør slik for å ungå skatt. Særlig i norge.

Sitat

Det er ikke et krav til at de du jobber for må være registrert i Brønnøysund.

Tja egentlig bør vel være krav om det mange som rapporter mindre en faktisk fortjeneste. Så sant det ikke er store tall er vel muligens ikke skattetaten så veldig interisert i saken de priorier de som er grov skatteundragelse først så går vel de som ikke betaler mindre skatt i siste rekke. Man risikerer tilleggskatt pluss renter i verstefall men i noen tilfeller slipper noen unna.

Sitat

Så ca 4-5 timer vil da gi 5 USD i "lønn"  - fin timepris det.... 9 kroner timen.

At man gidder å rapportere slik til skattetaten, er jo rart i seg selv, får vel 30\40% skatt avhening formue fra før.

Med mindre man jobber i store mengder hus tiden du bruker på skattetaten og jobben vil nok påføre deg større tap en gevinsten så bør vel bli opp  til arbeidgiveren om de skal gidde å rapportere til skattetaten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

@LMH1 

Skatteetaten har innsyn i Valutaregisteret som registrerer hva som går inn og ut fra utlandet på norske kontoer. Du kan selv få innsyn her: https://www.skatteetaten.no/kontakt/skriv/?13887=14030 - På overføringene, er det en overføringskode som avsender må oppgi. Denne koden forteller om innbetalingen er lønn, betaling for varer eller tjenester, gave eller noe annet. Du må også oppgi en slik kode ved overføringer til utlandet. Dette for å hindre hvitvasking. 
Ved større innbetalinger fra utlandet som er registrert som "lønn" - vil Skatteetaten fange opp dette. Du er selv ansvarlig for å føre opp inntekt på Skattemeldingen din. Men dersom du blir tatt ut i kontroll, og det er et stort avvik på innrapportert inntekt og overføringer - kan du få problemer.... selv om risikoen er liten. Blir du "tatt" for dette, kan du få en heftig straffeskatt på topp av inntektsskatten din.

Lønn på under 6000 kr pr arbeidsgiver pr inntektsår skal det ikke beregnes skatt av. 
Kilde: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/lonnsarbeid-i-hjemmet/lonn-betalt-under-60-000/opptil-6-000-kroner-i-aret-er-skattefritt/

Tjener man mye; kan man enten vente til skatteoppgjøret og betale inntektsskatten som restskatt. Eller - man kan velge å opprette et eget KID-nummer for innbetaling av tilleggsskatt - slik at man betaler fortløpende gjennom året. Avregninger skjer når Skattemeldingen skal behandles påfølgende år. 

Dette er egentlig ganske enkelt. Et utenlandsk selskap trenger derfor ikke være registrert i Brønnøysund som du sier. 

Men det er klart; at mange har kontoer i utlandet de mottar lønn på. Eller en tredjeparts eWallet-konto slik som PayPal. Da hvitvasker man penger - noe som er å anse som skatteunndragelse. Som selvfølgelig er ulovlig. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Erfaring med userneeds.com?
LMH1 skrev (5 timer siden):

Med mindre man jobber i store mengder hus tiden du bruker på skattetaten og jobben vil nok påføre deg større tap en gevinsten så bør vel bli opp  til arbeidgiveren om de skal gidde å rapportere til skattetaten.

Hvis man sitter i en situasjon der man kun har dagpenger, er langtidssykemeldt, ufør eller på annen måte ikke kan delta i det vanlige arbeidslivet så er jo all den tiden man kan bruke på nettopp slike ting til fordel for den enkelte. Hvordan klarer du å få det til å bli et tap? 

Ja, du kan tjene mer på andre former for arbeid, men det betinger også at du kjenner til slike muligheter. 

En annen ting: norske arbeidsgivere har en plikt til å rapportere inn inntektsopplysninger til Skatteetaten. Det er absolutt ikke valgfritt. Jeg forstår ikke hvordan den tanken en gang kom med i innlegget ditt?

LMH1 skrev (5 timer siden):

hvis man bruker opp pengene eller er så lite det muligens ikke går under skattbart inntekt? blir vanskelig å betale skatt hvis man har lite penger på konto.

Kris skrev under at all inntekt under 6000kr ikke er skattbart. Jeg hadde ikke noen kilde for hånden på det så jeg unngikk derfor å bruke konkret tallmateriale. Men er man veldig aktiv på slike undersøkelser osv så går det fint an å tjene noen kroner. Det er sikkert. Men en vanlig jobb gir naturlig nok større uttelling.

Endret av SpecialForce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...