Gå til innhold

Vanskelig å velge...

StianGH

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at jeg kal kjøpe nytt 3D Kort. Jeg har ikke mange pengene, men det står om

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB

og

PowerColor Radeon 9600XT 128MB

Jeg har dårlig råd. Har tenkt å bytte FX 5600 tilbake. Der får jeg ca 1300-1500,-. Så går resten av kostnadene rett fra lomme. ca 1300,- + opptil 1100,-. Totalt: 2400,-. Så er det mulig å lete under sofaen etter nød-penger.

Finnes det noe 2 mils sprang mellom kortene? Kan jeg spille HL2 på 800x600, ingen eyecandy?

Hvilket av de nevnte kortene burde jeg kjøpe? Jeg vil spille HL2 de neste 2 årene :D

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør helt klart gå for 9800 pro, selv kjøpte jeg et 9600xt rett før jul fordi jeg drepte mitt gamle GF4 ti 4400. 9600xt-kortet yter bare så vidt bedre enn GF-kortet, begge overklokket, i DX 8 applikasjoner, men betraktelig bedre i DX9. Uansett anser jeg ikke en økning fra 13800 til 14800 i 3dmark2001 som en god oppgradering, og kommer til å selge mitt til fordel for et 9800 pro i nær framtid.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Dette ser ut til å være det rimeligste 9800pro-kortet på komplett, men bruk for all del prisguiden og surf rundt litt i webshop`ene og se om du finner noe rimeligere. Ha også i bakhodet at det kan være verdt en 100-lapp ekstra å unngå enkelte butikker.

EDIT: Du linker til samme kortet, men jeg lar min link stå selv om den er unødig. Litt sta shø..

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Privatøkonomien din er ikke min sak, men det er helt klart et bra sprang fra 9600 XT til 9800 pro. I hvert fall hvis du har tenkt å ha kortet et par år.

Hvis lommeboka avgjør er det helt klart 9600xt som gir mest for pengene, men for min del gir det på ingen måte nok.

Lenke til kommentar

Nå er jeg bare 13 år da, så det med lån var bare for å teste :D

********ADVARSEL********

Fordi om jeg "bare"

er 13 år, vil jeg ikke

bli behandlet som en.

Det sies at "barn" ikke

har så mye kunnskap

som en "voksen". Dette

gjelder kun til en viss

grad. Jeg, som alle andre

13 åringer, vil bli behandlet

som like-mennesker! :angry::)

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Hvis du er 13 år, bør du velge 9600xt. 2500 spenn er mye for en 13-åring...

Legg til 18 år, så har du alderen min. 2500 er mye penger for en tobarnsfar med hus og biler også, og hvis kona finner ut at jeg kjøper skjermkort med to måneders mellomrom blir det deng... :scared:

Lenke til kommentar

it butikken har Ati 9600xt kort til 1482 kr (dette er med moms og frakt inkludert)

merke:

gecube gc-r96xt-c3

www.itbutikken.dk

den har en norsk "branch" selv om den er i Danmark

Endret av div_
Lenke til kommentar
Bare for å advare.. det er en del som ikke har så veldig bra erfaringer med itbutikken.. selv har jeg aldri handlet der, så jeg skal ikke uttale meg personlig.

Hint, hint....

Muffinman skrev:

" Ha også i bakhodet at det kan være verdt en 100-lapp ekstra å unngå enkelte butikker."

Lenke til kommentar

Legg til 18 år, så har du alderen min. 2500 er mye penger for en tobarnsfar med hus og biler også, og hvis kona finner ut at jeg kjøper skjermkort med to måneders mellomrom blir det deng... :scared:

Heh utrolig fett sagt :thumbup:

Beklager at jeg er litt uenig, er selv 18 år og synes du skal gå for et 9800Pro, og se på det som en fremtidsinvestering. Er utrolig greit å kjøpe et sinnsykt bra skjermkort som du kan i fremtiden også (resten av året+).

Ikke se på kun HL2 men tenk at generelt all DX9 ytelse er utrolig bra på 9800Pro.

Som sagt, se på det som en mindre investering.

Lenke til kommentar

Legg til 18 år, så har du alderen min. 2500 er mye penger for en tobarnsfar med hus og biler også, og hvis kona finner ut at jeg kjøper skjermkort med to måneders mellomrom blir det deng...  :scared:

Jeg er 13 og ruler gata i NFS med 9600xt. :D

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Jeg ba om like stilling, men det fikk jeg ikke. Jeg får vell godta det. Jeg går for 9800PRO. Poenget med posten var om det var vedrt å slenge in 2500kr for et 9800PRO, isteden for et 9600XT. Uansett alder. Jeg er glad du tar forhåndregler for meg :D , men det blir nok 9800PRO :)

Takk for alle tips :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...