Gjest ce9e4...12b Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 Om man har penger spart på BSU-konto, og så mister livet. Arver da etterkommere dette? Og er det da hele beløpet? Anonymous poster hash: ce9e4...12b Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 Godt spørsmål. Jeg tror pengene går til verge, men om man må tilbakebetale skattefradragene til staten er jeg mer usikker på. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 Sitat 4.3 Dødsfall Skattyters død anses ikke som brudd på BSU-kontrakten. BSU-kontrakten anses bortfalt ved skattyters død. Dette innebærer at tidligere skattefradrag for utført sparing blir endelig, og at investeringsforpliktelsene for det akkumulerte sparebeløp bortfaller. Deretter; når banken har mottatt skifteattest - så disponerer den/de etterlatte kontoen. 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 Godt spørsmål. Takk for oppklaringen @Kris85 Jeg antok at det var slik, men var neimen ikke sikker 😅 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 Kilde Det burde etter min mening også gjelde for de som mister muligheten til å spare eller ta opp boliglån pga nedsatt arbeidsevne som feks en ulykke eller sykdom, noe som ofte resulterer i sosialstønad, AAP, uføretrygd eller andre ytelser som ikke er store nok for å ta opp boliglån. Man kanskje ta opp startlån via Husbanken, men man vet ikke hvilke renter man får i fremtiden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå