Gå til innhold

noe er helt feil

Anbefalte innlegg

skrev for litt siden et eller annet innlegg om at jeg hadde en smule lav 3.3 volt. på denne tiden fikk jeg også noen ganger "artifacts" på skjermen og den frøs totalt.

dette var nok pga. lav 3.3 volt. i det siste ble problemet mye verre så jeg fant ut at

jeg burde se om jeg fann feilen. og det gjorde jeg....

jeg så på atx kontakten, da var den ene 3.3 volt pluggen (en liten på den store atx tingen) smeltet, eller rettere sagt svidd. mye forbrent plast og smuss :D

jeg rensket den satte den inn igjen. nå har jeg fin 3.3V, men et annet problem meldte seg, jeg får med en gang jeg starter et program opp meldingen: "Windows recovered from a device failure, please save your work and reboot." har mine mistanker om at det er skjermkortet det dreier seg om, fordi jeg og fikk fram noe vpu recovery greier, men det disabla jeg i håp om at feilen skulle gi seg... uten hell naturligvis. spørsmålene mine er som følger:

hvorfor ble 3.3V "brent"?

hvordan i all verden får jeg fixet alt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, en brent plugg er grunnet kortslutning. dette dekker garantien, så du kan fint få en ny psu. om hk er blitt skadd burde du få dette på garantien også, men det er jeg ikke sikker på.

når det gjelder device failure, så burde du reinstallere driverne til det du tror er årsaken på nytt. merk deg at med grafikkkort MÅ du fjerne de gamle driverne først, hvis du vil være helt sikker på at det fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...