ili Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Min 4 år gamle sønn fant denne fisken blant noe tang og tare i strandkanten idag. Noen som vet hvilken type fisk det er? Lenke til kommentar
Daniel Olsen Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) Sugekoppen tyder på at det er yngel av rognkjeks. Her er et bilde fra denne artikkelen: Edit: Foto - Atlantic Lumpus Endret 24. juli 2021 av Daniel Olsen Lenke til kommentar
ili Skrevet 24. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2021 40 minutes ago, Daniel Olsen said: Sugekoppen tyder på at det er yngel av rognkjeks. Her er et bilde fra denne artikkelen: Edit: Foto - Atlantic Lumpus Ja ser ut til å stemme. Takk takk. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Jeg har tidligere jobbet på et rognkjeks anlegg, så jeg kan bekrefte at dette er yngel av rognkjeks ja. Er normalt å finne disse nært land i store deler av Norge. Rognkjeksen er veldig rolig og nysgjerrig, og bruker sugekoppen flittig. I og med at den er så rolig så er det veldig lett å få tak på den, slik din sønn har gjort. De prøver ikke å stikke av engang. Er de ute å svømmer så kommer den gjerne heller i mot deg, og sitter den på en stein å slapper av så kan man stryke på den. Det er sånn sett en artig fisk, i forhold til annen fisk som bare trekker seg kjapt unna når man nærmer seg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå