Gå til innhold

Dette er de mest energieffektive elbilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, AndersT2 said:

Bjørn Nyland aka Tesla-Bjørn testet amerikansk mot kinesisk Tesla M3, og noe av det første ha la merke til var at den kinesiske virket bedre skrudd sammen, var vel ingen panel feil, virket som noen material forbedringer osv.. Mulig det var tilfeldig, mulig Tesla har råd til bedre kvalitetskontroll der nede. På de 2 bilene, så var ikke produksjons datoen så veldig langt fra hverandre. Var vel SR og SR+ hvis jeg ikke husker feil.

Så det kan ha noe å si hvor de settes sammen.

Har nok og noe med at fabrikken i Kina er helt ny, med helt nye maskiner som nettop er kalibrert osv.

Lakken på bilene fra Kina er også mye bedre, men det kan nok ha noe med californias superstrenge krav på bruk av kjemikalier. Kina kan vel bruke omtrent hva de vil.

Lenke til kommentar

Nja, det gjelder nå ikke spesielt for California. Amerikanske selskaper som driver med "profesjonell" lakkering i liten eller stor skala er generelt noen tiår bak sine europeiske konkurrenter på å mestre den kunsten. Har det fra en kjenning som er blant Norges beste frihåndslakkerere. Han sier miljøet over dammen er ikke på langt nær like profesjonelle og kunnskapsrike som blant annet tyske lakk-miljøer. Omtrent som å sammenligne McDonalds mot en fransk stjerneretaurant. De kan flippe burgere, men det er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Simen1 said:

Nja, det gjelder nå ikke spesielt for California. Amerikanske selskaper som driver med "profesjonell" lakkering i liten eller stor skala er generelt noen tiår bak sine europeiske konkurrenter på å mestre den kunsten. Har det fra en kjenning som er blant Norges beste frihåndslakkerere. Han sier miljøet over dammen er ikke på langt nær like profesjonelle og kunnskapsrike som blant annet tyske lakk-miljøer. Omtrent som å sammenligne McDonalds mot en fransk stjerneretaurant. De kan flippe burgere, men det er det.

Ja det er mulig de også er dårlige på det, men skulle tro roboter gjorde all jobben i dag.

California er veldig hard på merkingen sin iallefall. Alt man bestiller derifra er jo merket med Cancer Warning nesten som røykpakker :p

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 timer siden):

Nja, det gjelder nå ikke spesielt for California. Amerikanske selskaper som driver med "profesjonell" lakkering i liten eller stor skala er generelt noen tiår bak sine europeiske konkurrenter på å mestre den kunsten. Har det fra en kjenning som er blant Norges beste frihåndslakkerere. Han sier miljøet over dammen er ikke på langt nær like profesjonelle og kunnskapsrike som blant annet tyske lakk-miljøer. Omtrent som å sammenligne McDonalds mot en fransk stjerneretaurant. De kan flippe burgere, men det er det.

Jeg tar denne påstanden med en tilhenger med salt. Isolerte eksempler er mildt sagt ikke representative over en hel bransje.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 26.7.2021 den 12.28):

Bjørn Nyland aka Tesla-Bjørn testet amerikansk mot kinesisk Tesla M3, og noe av det første ha la merke til var at den kinesiske virket bedre skrudd sammen, var vel ingen panel feil, virket som noen material forbedringer osv.. Mulig det var tilfeldig, mulig Tesla har råd til bedre kvalitetskontroll der nede. På de 2 bilene, så var ikke produksjons datoen så veldig langt fra hverandre. Var vel SR og SR+ hvis jeg ikke husker feil.

Så det kan ha noe å si hvor de settes sammen.

 Selvfølgelig kan det ha noe så si hvor en bil settes sammen, men ikke hvorvidt den settes sammen av Kinesere eller amerikanere. Tesla kan ha bygget et bedre produskjonsanlegg i Kina, enn i USA. Med mindre Tesla er helt amatører, så er det de som styrer hvor bra en bil blir, ikke den enkelte ansatte i produksjonen. Men Leaf er i høyeste grad en japansk bil, selv om den bygges i England. 

Lenke til kommentar
AL123 skrev (2 minutter siden):

 Selvfølgelig kan det ha noe så si hvor en bil settes sammen, men ikke hvorvidt den settes sammen av Kinesere eller amerikanere. Tesla kan ha bygget et bedre produskjonsanlegg i Kina, enn i USA. Med mindre Tesla er helt amatører, så er det de som styrer hvor bra en bil blir, ikke den enkelte ansatte i produksjonen. Men Leaf er i høyeste grad en japansk bil, selv om den bygges i England. 

Den enkleste forklaringen er nok at Tesla blir flinkere til å bygge fabrikker jo fler de bygger. Litt som at bilene de bygger i dag er mye bedre enn bilene de bygget i 2012.

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (44 minutter siden):

Den enkleste forklaringen er nok at Tesla blir flinkere til å bygge fabrikker jo fler de bygger. Litt som at bilene de bygger i dag er mye bedre enn bilene de bygget i 2012.

Det stemmer nok. Men det blir nok ikke noen premiumbil uansett om de blir flinkere. Det er i såfall et markedsstrategisk valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...