PoleCat Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg lurer på en ganske enkel ting. Vet at det er mye frem og tilbake med denne angreretten osv, og derfor har jeg ikke fått alt på det klare enda. Jeg mottok mandag min nye Hyundai Q17S fra PSData. Problemet er at jeg driver mye med PhotoShop og webdesign og har funnet ut at fargegjengivelsen er alt for dårlig for at jeg skulle kunne bruke den til webproduksjon. Det er tross alt en av de viktigste faktorene innen området. Det er ingen feil eller mangler med skjermen, bare at den ikke lever opp til mine behov. Har prøvd å kalibrere den frem og tilbake i timesvis, men resultatet blir ikke tilfredstillende. Lurer på om jeg da kan benytte meg av angreretten og heve kjøpet? Skjermen er seffers brukt, men all emballasje og selve skjermen er helt slik det var når jeg mottok det. Må jeg ha en _grunn_ for å benytte angreretten, jeg mener, holder det med det jeg viser til over? Lenke til kommentar
olavr Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Søk etter FORBRUKERKJØPSLOVEN på GOOGLE.NO. Der står alt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Du kan returnere produktet betingelsesløst innen fristen og treger slettes ikke oppgi noen grunn. Produktet skal for øvrig være i topp stand. Webshops har plikt til å legge ved et skjema som skal fylles ut i tilfelle angreretten skal benyttes, se i emballasjen skjermen kom i om du finner noe. De er videre pliktige til å informere om angreretten. Komplett.no sender f.eks en egen mail med dette i tillegg til ordrebekreftelsen. Når det er sagt tror jeg nok ikke du får noen problemer når du har vært smart nok til å handle hos PS Data. Denne gjengen er nemlig beryktet for svært god kundeservice. EDIT: Lagt til link http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt Endret 7. januar 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Jepp, nå ser jeg at det fulgte med et slikt skjema. Etter hva jeg nå har lest, stiller jeg sterkt i denne saken. Venter på svar på mail fra PSData før jeg gjør noe mer, men pakker skjermen fint inn igjen slik den var. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jepp du får et returnr som føres på skjemaet som du legger ved pakken og sender den, etter en ukes tid får du pengene tilbake om du da ikke ønsker en annen skjerm isteden. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Sendte som sagt en mail til PSData som forklarte min situasjon. Fikk raskt svar om at å returnere skjermen og få pengene tilbake ikke var noe problem i det hele tatt. Men nå har jeg _endelig_ har klart å kalibrere min Q17S helt perfekt med hjelp av Adobe Gamma og ATI kontrollpanelet, så da ble det ikke noen benyttelse av angreretten allikevel! Sendte mail om dette og fikk raskt hyggelig svar tilbake. Så den meget gode omtalte kundeservicen til PSData er det iallefall ingen tvil om at eksisterer! Ikke min siste handel der, for å si det slik! *legge inn 6'er i webshopguiden* Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 gratulerer da PoleCat. Håper du får mange gode stunder med den skjermen. (det har jeg hatt selv). Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 gratulerer da PoleCat. Håper du får mange gode stunder med den skjermen. (det har jeg hatt selv). Takker så meget, også for hjelpen med kalibrering! De gode stundene er allerede i full gang! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Fint at det ordnet seg til det beste for alle da. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå