Gå til innhold

Angrerett og PSData

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ganske enkel ting. Vet at det er mye frem og tilbake med denne angreretten osv, og derfor har jeg ikke fått alt på det klare enda.

Jeg mottok mandag min nye Hyundai Q17S fra PSData.

Problemet er at jeg driver mye med PhotoShop og webdesign og har funnet ut at fargegjengivelsen er alt for dårlig for at jeg skulle kunne bruke den til webproduksjon. Det er tross alt en av de viktigste faktorene innen området.

Det er ingen feil eller mangler med skjermen, bare at den ikke lever opp til mine behov. Har prøvd å kalibrere den frem og tilbake i timesvis, men resultatet blir ikke tilfredstillende.

Lurer på om jeg da kan benytte meg av angreretten og heve kjøpet?

Skjermen er seffers brukt, men all emballasje og selve skjermen er helt slik det var når jeg mottok det.

Må jeg ha en _grunn_ for å benytte angreretten, jeg mener, holder det med det jeg viser til over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan returnere produktet betingelsesløst innen fristen og treger slettes ikke oppgi noen grunn. Produktet skal for øvrig være i topp stand.

Webshops har plikt til å legge ved et skjema som skal fylles ut i tilfelle angreretten skal benyttes, se i emballasjen skjermen kom i om du finner noe. De er videre pliktige til å informere om angreretten. Komplett.no sender f.eks en egen mail med dette i tillegg til ordrebekreftelsen.

Når det er sagt tror jeg nok ikke du får noen problemer når du har vært smart nok til å handle hos PS Data. Denne gjengen er nemlig beryktet for svært god kundeservice.

EDIT: Lagt til link

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Sendte som sagt en mail til PSData som forklarte min situasjon.

Fikk raskt svar om at å returnere skjermen og få pengene tilbake ikke var noe problem i det hele tatt.

Men nå har jeg _endelig_ har klart å kalibrere min Q17S helt perfekt med hjelp av Adobe Gamma og ATI kontrollpanelet, så da ble det ikke noen benyttelse av angreretten allikevel!

Sendte mail om dette og fikk raskt hyggelig svar tilbake.

Så den meget gode omtalte kundeservicen til PSData er det iallefall ingen tvil om at eksisterer!

Ikke min siste handel der, for å si det slik! :thumbup:

*legge inn 6'er i webshopguiden*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...