Fortvilet Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 Hei. Har nettopp vært gjennom barnefordelingssak. For å ha råd til advokat måtte jeg låne av en venn. Jeg tapte saken og er nå i gang med anke. Prøver å ikke gi ut for mye info her. Men av diverse grunner er det ikke mulig å få råd til advokat videre. I tilegg er jeg stevnet i ny barnefordelingssak. Jeg må være selvprosederende i både anken og den nye saken. Det føles ut som om jeg holder på i blinde her og jeg er svært fortvilet. Er det noen som kan fortelle meg litt om gangen i en anke? Jeg har nylig anket og fikk nylig tilsvar. Men hva som skjer derfra og hva jeg skal gjøre videre aner jeg ikke? Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 Google fri rettshjelp, i tillegg kan nærmeste universitet med master i rettsvitenskap ha tilbud om gratis hjelp. Lenke til kommentar
Fortvilet Skrevet 23. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2021 Nwader skrev (4 minutter siden): Google fri rettshjelp, i tillegg kan nærmeste universitet med master i rettsvitenskap ha tilbud om gratis hjelp. Jeg har sjekket ut alle slike muligheter allerede. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 Punkt 1: innse at du har svært dårlige kort på hånden. Og innfinn deg med at dette mest sannsynlig ikke går den veien du ønsker. Grunnen: like greit å forberede seg på det verste, og ta alt positivt utfall her som en bonus du kan være stolt over, for det positive som kommer ut av saken har du sørget for selv. Punkt 2: har motpart råd til advokater etc? finnes det noe i innboforsikring som kan gi noen timer advokat veiledning etc. Lenke til kommentar
Gjest cafed...7a0 Skrevet 23. juli 2021 Del Skrevet 23. juli 2021 Her er generell info Barnefordeling - Jusinfo.no Barnefordeling: Dette bør du vite – Codex Advokat (familierettsadvokater.no) Anonymous poster hash: cafed...7a0 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. juli 2021 Del Skrevet 31. juli 2021 Hvis du har anket saken og fått motpartens anketilsvar er neste runde at saken går til lagmannsretten. Det første lagmannsretten vil vurdere er om saken skal nektes ankebehandlet. Hvis lagmannsretten vurderer det skal du/dere varsles om det innen en måned etter at lagmannsretten mottok ankesaken fra tingretten. Lagmannsrettene bruker nektelsesadgangen sin aktivt, også i barnesaker. Poenget med regelen er å avskjære saker som allerede er godt nok behandlet i tingretten og der resultatet antagelig vil stå seg også i lys av argumentene i anken og anketilsvaret. Hvis motparten er representert ved advokat vil vedkommende normalt ha et avsnitt eller to om hvorfor tingrettens dom er såpass grundig at det ikke er noen grunn til å behandle anken. Går saken videre i lagmannsretten (helt eller delvis - man kan nekte deler av anken fremmet) er prosessen mye som tingretten, men mer konsentrert. Forberedende dommer innkaller til et planmøte hvor retten og partene klargjør hva som skal føres av bevis, behov for sakkyndig, mv. Behov for midlertidig avgjørelse kan også være et tema. Lagmannsretten har (en viss) veiledningsplikt, ta kontakt med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå