Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo D1840

Anbefalte innlegg

Eg har og tenkt på den Amilo'en....men ikke dersom HD'en er så treg at den ødelegger resten av pcens gode ytelse....

Ville det blitt bedre med en ekstern HD, slik som scorcho sier? Og hvorfor Kjello2, vil du bruke firewire og ikke usb2.0 som jo er raskere( 400 vs. 480 mbit/s)?

Vil dette si at dersom jeg vil spille (Halflife2 og andre heftige spill på laptopen), så bør jeg kjøpe meg en ekstern?

Jeg vil heller bruke FW enn USB2.0 pga at standarden er mer "moden" og fordi på de fleste, om ikke alle, eksterne disker som har FW-mulighet + USB2.0 mulighet, så er det slik at USB2.0-grensesnittet drar betrakelig mer av prosessoren enn FW gjør...! Angående hastighet på ting; det er stor forskjell på teorietisk båndbredde og faktisk båndbredde, sjekk litt tester, du kanskje blir sjokkert, men faktum er at om FW eller USB2.0 for den delen skal kunne overføre med 400Mbit/s eller mer så må ALLE LEDD I PROSESSEN kunne ta denne hastigheten, dette er ekstremt sjelden tilfelle! Og uansett viser tester at FW er stort sett raskere enn USB2.0, og, som sagt, drar mindre prosessorkraft. Så du må ikke se deg blind på papirspesifikasjner, vet du ;)

En kort sammenligning av USB2 og FW med samme eksterne harddisk og MED prosessorbruk-måling...

Og angående hvorvidt spill hakker pga treg intern disk så er svaret; Nei, ikke for det meste!

Hvorfor? Fordi de fleste spill fungerer slik at de har en "lasteperiode" før du begynner å spille hvor de laster inn det meste av informasjonen i minnet til maskinen, og henter bare nye ting fra harddisken når en ny bane begynner eller lignende...

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...