Arne Fenstad Skrevet 21. juli 2021 Del Skrevet 21. juli 2021 Utlyser designkonkurranse for å utvikle hurtigbåt med minst 30 prosent mindre energiforbruk [Ekstra] Lenke til kommentar
UBWB96K9 Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Viser til vedlagte artikkel og DNV-GLs kloke råd om å avvente anbefaling av bruk av Hydrogen til fremdrift inntil teknologien var moden og sikkerheten dokumentert.. Politikernes orgasminske begeistring og vilje til pengebruk, for bruk av Hydrogen til fremdift i Passasjerfartøyer grenser til en kombimasjon av uansvarlighet og strafferettslig overlegg for promotering av tiivsfarlige løsninger. Hydrogen presenteres som et sesam sesam i miljøsammenheng uten seriøse vurderinger av kompelkisert teknologi og ekstreme utfordringer knyttet til sikkerhet. Primært er hydrogen benyttet i industrien og som drivstoff til raketter i romindustrien. Det er derfor naturlig å søke kunnskap om Romfartsindustriens krav til kvaluitetssikring ved bruk av hydrogen og sammenlikne denne spesifikasjinen med en norsk Tiedemann og Gude fremstilling om en vindmølle på hvert nes og en dunk med hydrogen til drift av lokalbåten, alt politisk bærekraftig... Vedlegget er å 500 sider, men kvintessensen og temaene som er inkludert lar seg etablere med litt vertikallesning. God lesning : . https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/03/f11/871916.pdf?fbclid=IwAR11fE4rhIVmktPfV0dApk6fpFGROE3VCDgcwZT6q2qVXq4zKPYUnfjLIeQ -- 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå