Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe


tulling03

Anbefalte innlegg

Fordi tråd-starter har blitt hjernevasket av folk som deg, Hotmale. Han/hun hører stort sett bare om PS2 og Xbox. Derfor. Vi bare sørger for at øynene blir åpnet i et videre spekter. Er det noe galt i det? En dag vil han/hun takke meg, hvis han/hun kjøper GC...

ROFL

 

Så alle som ikke har Gamecube som alternativ er hjernevaskede?

 

Er i hvertfall slik din post her må tolkes.

Vel, på en måte: Ja.

 

At folk utelukker GC på forhånd da de skriver at de skal inn i "konsoll-varmen", og spør om de skal ha PS2 eller Xbox er det noe som er galt. Har blant annet mange eksempler i min klasse. 7 stykker kjøpte seg PS2. Etter å ha prøvd GC hos meg, kjøpte alle syv GC. De sa at de kjøpte PS2 den gangen fordi alle sa det var barnslig/sa det var lite populært.

 

Ja, forumet er preget av Xbox og PS2 fanboys, dessverre, og dette preger selvfølgelig "folkets" syn på konsollene.

 

Derfor, ja, til ditt spørmsål. Men, jeg skal ikke forstyrre deg. Du ligger tross alt på gulvet og ler deg ihjel. Bare fortsett...

"Er man ikke med deg så er man type automatisk mot deg?".

 

Lukter litt av den holdningen her. At det er Gamecube som er din maskin har forøvrig ikke noe med saken å gjøre sett fra mitt ståsted. Det var selve holdningen din jeg reagerte på.

 

Trøsten får være at de fleste blir langt mer åpne for andre holdninger med alderen :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi tråd-starter har blitt hjernevasket av folk som deg, Hotmale. Han/hun hører stort sett bare om PS2 og Xbox. Derfor. Vi bare sørger for at øynene blir åpnet i et videre spekter. Er det noe galt i det? En dag vil han/hun takke meg, hvis han/hun kjøper GC...

ROFL

 

Så alle som ikke har Gamecube som alternativ er hjernevaskede?

 

Er i hvertfall slik din post her må tolkes.

Vel, på en måte: Ja.

 

At folk utelukker GC på forhånd da de skriver at de skal inn i "konsoll-varmen", og spør om de skal ha PS2 eller Xbox er det noe som er galt. Har blant annet mange eksempler i min klasse. 7 stykker kjøpte seg PS2. Etter å ha prøvd GC hos meg, kjøpte alle syv GC. De sa at de kjøpte PS2 den gangen fordi alle sa det var barnslig/sa det var lite populært.

 

Ja, forumet er preget av Xbox og PS2 fanboys, dessverre, og dette preger selvfølgelig "folkets" syn på konsollene.

 

Derfor, ja, til ditt spørmsål. Men, jeg skal ikke forstyrre deg. Du ligger tross alt på gulvet og ler deg ihjel. Bare fortsett...

"Er man ikke med deg så er man type automatisk mot deg?".

 

Lukter litt av den holdningen her. At det er Gamecube som er din maskin har forøvrig ikke noe med saken å gjøre sett fra mitt ståsted. Det var selve holdningen din jeg reagerte på.

 

Trøsten får være at de fleste blir langt mer åpne for andre holdninger med alderen :green:

1. Han skrev ikke at de som ikke har gamecube er hjernevaskede, men at trådstarter blir hjernevasket.

 

2. Tror nok c_u_m8 har rett i at man burde ha et større valg, hva om trådstarteren ikke visste om GC. Selv om det er tvilsomt er det ikke umulig :)

Lenke til kommentar

Kjøp ps2!

Jeg har selv xbox og ps2 og jeg må si at ps2 er bedre..

Seff har xbox mye bedre grafikk, men når det gjelder spillbarheten på spilla er den bedre, dessuten er håndkontrollen den mest behagelige av alle konsoller... Mitt råd er å kjøpe en Ps2 med Ripper II chip som har hardisk støttte! :D

 

Men hvis grafikk betyr mest for deg er det bare å kjøpe seg box.....

Lenke til kommentar
Gamecube er bare barnslig for dem som er fjorten år og ennå venter på hår på tissen.

 

Men... Gamecube'n kan ikke kjøre kopierte spill like lett som de andre(Man må da kjøre dem fra PC) og den kan ikke spille DVD'er.

 

Uansett....

Ps2 - Flest spill og derfor også flest bra spill. Dårligst på grafikk, men absolutt på ingen måte så langt bak som en del her på forumet vil ha det til(X-box fanboys).

 

X-box - Minst variasjon av type spill. Mest modde-vennlig. Mest PC vennlig. Best grafikk, men absolutt ikke så mye bedre som en del på forumet vil ha det til.

 

GC - Best spill, men ikke like mange og varierte som på Ps2. Kan brukes sammen med GameBoy Advance og GameBoy player for å få retro spill. Grafikken et lite hakk bak X-box.

 

Men, grafikken er så å si like bra på alle konsollene, med noen små forskjeller. Det eneste vesentlige skillet er hvis man skal spille på storskjerm og med surround-anlegg, for da er X-boxen klart best.

OK, har et par ord:

 

Vel, nummer en: Hva har puberteten med dette å gjøre? Nå diskuterer vi altså spill/konsoller, og synes din sammenligning, som riktignok er spydig og dårlig, ikke passer til temaet - overhodet!

 

"Kan ikke kjøre spill like lett som andre". Vel, istedenfor å bruke haugevis av kroner på å kjøpe DVD-R på butikken for 25-30 kr. så kan du streame gratis til GC'en. Vil du vite hvordan?

 

Nummer tre, jeg har prøvd alle konsollene, og har til tider eid en Xbox og en PS2, men må si meg helt uenig i dine påstander.

 

Barnslige spill? Hva er det for noe? Er det som Zelda? Er det fem-åringer som spiller det? Finnes det overhodet spill til GC som egner seg bedre til småbarn enn "voksne", eller "wannabe-voksen", i ditt tilfelle? Jeg mener, jeg kan vedde skjorten min på at det er flere "barne-spill" til PS2 enn GC.

 

Når dette er sagt, vil jeg påpeke en ting til: Du har fordommer mot en GC. Jeg kan sette en tier på at du uttaler deg om GC før du har prøvd det skikkelig. Har vært en ulykkelig eier av PS2 i 4 måneder. Har vært en ulykkelig Xbox eier i 6 måneder. Har heldigvis funnet lykken i GC. Er i min femte måned nå, og jeg må si at det blir bare morsommere og morsommere.

 

Kos deg med Xboxen din, Surround-anlegget ditt og modchippene. Men ødelegger du Gamecuben min, får du en vinge.

:laugh:

Rolig nå. Puberteten referansen var bare et spark til alle de 14 år gamle X-box fanboyene som sier at GC'en er barnslig. Det er gøyt å sparke dem, fordi de er så mange her på forumet.

 

Takk for at du kom med instruksjonen på hvordan å komme på nett med Gamecuben. Det var AKKURAT det jeg mente da jeg sa at den ikke kunne kjøre kopierte spill like lett som de andre. De andre kan man få moddet, og så kjøpe pirat-kopier eller kopiere spill, mens Gamecuben må man koble opp selv og finne spillene selv.

 

Og... Er det virkelig meg du snakker til i resten av posten din? Jeg eier bare Gamecube, og spiller de fleste av Nintendos egne spill, og har aldri sagt at de var barnslige. Jeg sier jo til og med at GC'en har best spill(Noe den har, bare se på en hvilken som helst kåring av årets spill og se hvilken konsoll som har flest). En av mine hobbyer er å kome inn på forumet en gang i blant å slenge med leppen til alle X-box fanboys som har vært dumme nok til å tro på Microsoft sin hype.

 

Jeg kunne gjerne tenke meg en vinge, men må jeg virkelig ødelegge gamecuben din for det?

Lenke til kommentar
PS2 er dritt. Den er faktisk 4 år gammel. Hvis du skal ha deg en konsoll bør du kjøpe XBOX eller GameCube.

 

Og hvis du ikke er veldig interisert i de spillene som kun gis ut til Nintendo (feks Resident Evil remakes, Mario spillene osv) eller er evig Nintendo fan, ville XBOX vert det mest naturlige valget.

Enig med denne karen :yes:

kjøp GameCube! spill som Zelda The Wind Waker og Metroid Prime må bare spilles. Man har også Resident Evil serien. Tro meg, GameCuben er full av krefter.

 

----P4 3ghz 512ddr Ati9800Pro Uedition GameCube ----

 

----Yamaha R1 1000cc Det ultimate kicket :love: ----

Lenke til kommentar

Hvis du er intrisert i å spille av brente DVD filmer så kjøp en DVD spiller til runt en tusen lapp (som har mye bedre bilde og lyd kvalitet en PS2 Og Xbox) og en GC. Fordi Gc har de beste spillene og hvis du kjøper en Game Boy Player til den så kan du spille alle Bame boy spillene på den i.

 

En kompis av meg Har PS2 1mnd. etter at jeg kjøpte GC kjøpte han også, fordi han syntes at det var bedre spill på GC enn på PS2!!

Lenke til kommentar

Dette er ikke ment som noe "jeg kan alt og vet best" post men..

 

Synes dette blir noe dumt her gutter.

Det skrikes så mye om disse maskinene at jeg blir gal.

 

Selv så er jeg ikke så veldig opptatt av å stille dem opp mot hverandre hele tiden. Hva er vitsen. Hadde mange av dere hat alle maskinene så ville dere likt dem alle sammen, det har nok en del med penger og prioritering for mange av dere. Dere velger en maskin og forsvarer da den på en utrolig teit naiv måte.

 

Har alle maskinene (ikke Dreamcast nå lenger) og liker dem alle egentlig.

 

Xbox: kjøpte den da den var flunkende ny i USA. God kotroller var det og en grei nok box. Spillte som en gal på Halo, Doa3 og JSRF da, men dabbet egentlig av etter dette. Grafikken på disse spillene var selvsagt bra men ikke et utrolig hopp. SAtt man DOA3 ved siden av Tekken Tag for eks så virket faktisk TEkken Tag merkbart bedre. Er fullt klar over at ikke TTT er full 3D på alle måter men uansett. Halo grafikken var også mer PC grafikk bare med dårligere oppløsning. Satser alt på texturer og veldig lite på detaljer ellers.

 

Nå har Xbox en god del spill å velge mellom, men synes ikke det er nok kvalitets-spill der. Selvsagt er det flere bra spill der. Men føler PS2 har en del som overgår dem.Det jeg liker best med Xbox er Xbox LIVE. Utolig bra system men mangler ordentlige RPG spill for eks. Dette kommer heldigvis. Gleder meg mer til fremtiden på Xbox en det jeg gleder meg over det som er her nå. Men snadder er det nå også selvsagt.

 

 

PS2: Hadde også PS2 ifra begynnelsen. Ble imponert av TTT men ellers var det ikke noe serlig. Kvittet meg med PS2'en når jeg kjøpte Xbox. Kjøpte så ny PS2 igjen når jeg fant ut av alle de bra spilla som var der ute.

 

Når folk sier at Xbox er så mye bedre en PS2. Det er garantert ikke sant. Ta spill som JAK2, Ratchet&Clank2, SH3, T4, VF4Evo+++

 

Disse spillene kan gjerne sammenlignes med PS2 spill. Selvasgt overgår noen Xbox spill noen av dem. (oi, litt mindre hakker) Har gjort dette flere ganger og de ser flottere ut de fleste av de skikkelige PS2 spilla. Sier ikke alle gjør d!

 

GC: Gamecube er også artig selvsagt, med spill som Metroid Prime, Eternal Darkness, Smash, DDash++ så er den også morro som bare det.

Flott grafikk er det også. Like bra som Xbox vil jeg garantert si. GC er også ufattelig billig. Så ser ikke noe grunn i å ikke ha en. Maskinen er egentlig ikke noe mer barnslig en dem andre. SOm sagt finnes det nok flere barne-spill til PS2. Er den mer barnslig da?! ER det formen på GC folk klager over. DEn er jo stilig og original. Eneste minuset HW messig må være D-pad'en. Litt for liten for store fingre. Ellers håper man jo selvsagt at online spilling blir mer aktuelt.

Lenke til kommentar

:laugh:

Rolig nå. Puberteten referansen var bare et spark til alle de 14 år gamle X-box fanboyene som sier at GC'en er barnslig. Det er gøyt å sparke dem, fordi de er så mange her på forumet.

 

Takk for at du kom med instruksjonen på hvordan å komme på nett med Gamecuben. Det var AKKURAT det jeg mente da jeg sa at den ikke kunne kjøre kopierte spill like lett som de andre. De andre kan man få moddet, og så kjøpe pirat-kopier eller kopiere spill, mens Gamecuben må man koble opp selv og finne spillene selv.

 

Og... Er det virkelig meg du snakker til i resten av posten din? Jeg eier bare Gamecube, og spiller de fleste av Nintendos egne spill, og har aldri sagt at de var barnslige. Jeg sier jo til og med at GC'en har best spill(Noe den har, bare se på en hvilken som helst kåring av årets spill og se hvilken konsoll som har flest). En av mine hobbyer er å kome inn på forumet en gang i blant å slenge med leppen til alle X-box fanboys som har vært dumme nok til å tro på Microsoft sin hype.

 

Jeg kunne gjerne tenke meg en vinge, men må jeg virkelig ødelegge gamecuben din for det?

Hehe, vel, hvor gammel er du? Jeg liker måten du argumenterer på, faktisk.

I samme slengen får jeg derfor godt inntrykk av deg, spesielt når du slenger inn humor. Bra, nå kan vi ihvertfall diskutere med en lik, omhyggelig tone. :thumbup:

 

Vel, jeg skrev faktisk ikke hele innlegget til deg/rettet mot deg. Jeg tok bare opp de vanligste temaene innenfor GC, og hva folk forbinder den med. Beklager hvis det ble litt uoversiktlig.

 

Når dette er sagt vil jeg også påstå (med godt grunnlag), at GC er den eneste som faktisk har noe krutt i seg, hvis vi skal diskutere konsoller generelt. Jeg har, som jeg har nevnt i mine tidligere innlegg, vært en eier av både Xbox og PS2 i tillegg. Det som derimot skuffer meg, er selve konsollen. De to sistnevnte konsollene har blitt hypet opp. Gjennom mange år! Derfor blir folk påvirket av andre. Derimot har GC blitt det motsatte. Folk ser ned på den, selv om den faktisk er utrolig bra. Derfor blir mange positivt overrasket når de prøver en GC. Denne c_u_m8-teorien, som jeg imidlertid har valgt å kalle den, stemmer i mange tilfeller. Blant annet i min klasse. 7 stykker eide/eier en PS2. Alle hørte av andre at den var så bra, og kjøpte en. Når de da prøvde GC hos meg, ble plutselig første-prioriteringen på ønskelista nettopp GameCube. Alle 7 fikk derfor dette til jul.

 

Gjennom denne teorien kan man finne svar til hvorfor PS2 er det foretrukne valget. Spesielt etter mine meninger/teorier. Derimot er jeg ivrig etter å høre andres tanker rundt dette.

 

Som sist gang, Niskivara, så var ikke dette innlegget rettet mot deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

c_u_m8: Ehhh..... jeg er 23. :blush:

 

Jeg er enig i at Gamecuben er undervurdert. Den ble ikke hypet opp på samme måte Ps2 og X-box. Og det blir litt latterlig når man leser i Microsofts nyeste X-box reklame brosjyre at X-box kan kjøre 120 millioner polygoner, Ps2 70 millioner, og GC'en 10 - 12 millioner polygoner, og man vet at nesten ingen av konsollene har nærmet seg Star Wars:Rougue Leader sine 15 millioner polygoner, og det var et av launch spillene til GC(Rebel Strike overgår jo det igjen). Det var greit med slik hype FØR maskinene kom, men to år etter at X-boxen kom på markedet burde Microsoft for lengst ha sluttet med slikt tull, og folk burde ha sluttet å tro på det.

 

Men.... Det virker som flere og flere vil ha GC. Blant mine venner begynner den å bli den foretrukne maskinen. Så det kan jo være noe i teorien din.

Lenke til kommentar

som jeg ser så ser jeg nesten ikke en eneste ps2 "fanboy". bare de som har forstått det at det handler ikke bare om grafikk, lyd, modding og bra online støtte(som har avgift). :p

 

 

Halvveis spøk ta der da.. men jeg ser mange som undervurderer alle fordelene til de andre konsollene.

 

mer gidder jeg ikke å si.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du flau over å være 23?

Fordi jeg krangler om konsoller på internett med en gjeng fjortenåringer, kanskje....

Vel, for your consideration, jeg er 14 år ;)

Der ser du!

:laugh:

 

Bare spøker..... :p

 

Og Magneto: Hva var du skuffet over i Rogue Leader? Det var det peneste av alle launch spillene på noen av konsollene(Med Halo og Dead or Alive 3 rett bak). Rebel Strike var mye penere enn det igjen, med unntak av de altfor upolerte bakke-seksjonene(Det spillet burde ha vært utsatt minst et halvt år til).

Lenke til kommentar
Det er samme hva du kjøper, så lenge det ikke produseres av SONY :thumbdown:

En gamecube :love: er det desidert beste valget, og til alle dere der ute som påstår at det bare er barnespill til gamecube :angry: , tenk over det faktum at uten NINTENDO :love: hadde det ikke eksistert hverken playstation eller x-box :green:

Å gi nintendo kreditt for at spillmaskiner eksisterer er vel litt drøyt?

Det første "ordentlig" konsollen som kom er det vel Atari som skal ha kreditt for. Commandore 64 skal ha en god posjon for at spill verden tok av.

 

Samt at hvis jeg ikke husker helt feil så kom vel den første Sega maskinen ut ganske rett etter nintendo 8biten.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du flau over å være 23?

 

Du har også lest den linken med Star Wars polygen greiene? Ble mektig imponert!

 

Jeg ble også stolt da du sa at du var 23! Tenk, nå tenker jeg det er mange Xbox/PS2 fanboys som måper...

 

Vel, for your consideration, jeg er 14 år ;)

Altså det er ingen hemmlighet at Nintendo sitt STØRSTE satsningsområde er for den yngre grenrasjonen. Seff har de spill for de litt eldre også, men ikke på langt nær så mange som xbox og ps2.

 

Nintendo har vel aldri lagt skjul på dette selv heller, er en grunn til at de må selge boksen for 7-800 kr for i det hele tatt få solgt de.

Lenke til kommentar

OG de har sagt at spill behøver ikke å ha aldersgrense for å være GØY, jeg synes spill som er for 3+ år er mye tøffere og varer lenger hos meg enn spill med 18 års grense. Det er bare smak og behag, men ingen sier at spill som kan spilles av 3 åringer, må ikke spilles av 18+ åringer. Jeg selv ser ingen synd i at jeg spiller super smash bros, mario kart, etc med venner, fordi det handler om å ha det gøy.

Lenke til kommentar
Å gi nintendo kreditt for at spillmaskiner eksisterer er vel litt drøyt?

Det første "ordentlig" konsollen som kom er det vel Atari som skal ha kreditt for. Commandore 64 skal ha en god posjon for at spill verden tok av.

 

Samt at hvis jeg ikke husker helt feil så kom vel den første Sega maskinen ut ganske rett etter nintendo 8biten.

C64 er ingen konsoll, det er en PC (ikke IBM-kompatibel dog). SEGA var også tidlig ute, men det var da diverse konsoller før den tid også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...