Marman Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Sitter litt fast nå... Jeg har en "rullegardin" der alle filer i ei mappe listes.... Så skal jeg sette en variabel til senere bruk på siden(den skal da settes inn i en tekstboks, men da må jeg vel over på JS)... variabelen skal være filens navn... jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal klare dette... hvis det er mulig (om det ikke er eneste mulighet) så kunne jeg tenkt meg en knapp som "gjør om selected til variabel". Noen som vet hvordan dette gjøres? Evt. hvis noen har en annen måte å gjøre dette på, vil jeg også ha forslag der "rullegardinen" ikke er inkludert. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Nå var jeg ikke helt med deg, rullgardin med filer i hvor du velger en fil. Så skal den valgte filen brukes videre på siden uten å måtte reloade siden? Og hvorfor skal du ha variabelen lik filnavnet? Lenke til kommentar
Akke Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) jumpmeny.php <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> <!-- function MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0 eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'"); if (restore) selObj.selectedIndex=0; } //--> </script> <form name="jumpmenu"> Velg idrett:<br> <select name="idrett" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)"> <option value="tekstboks.php?idrett=skihopp">skihopp</option> <option value="tekstboks.php?idrett=langrenn">langrenn</option> </select> </form> tekstboks.php $idrett = $_get("idrett"); echo ("<input type=text value=\"$idrett\">"); Sånn du mener? Bortsett fra at du fyller rullegardinen med filene selfølgelig. Endret 7. januar 2004 av Akke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå