Gå til innhold

TV-UT på Radeon 8500

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke tv utgangen på radeon kortet mitt til å fungere skikkelig, får bare bilde i svart-hvitt, og det er ikke en givende opplevelse å se film i "1920-format" :razz:

er det noen her som har samme problemet, og en mulig løsning. jeg bruker S-video til scart.. og i driverne til ati står det at tv-ut kjører på ntsc format, men det er ikke mulig å endre til PAL...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter TV'en din NTSC formatet??

Det er ikke alle som gjør det (i alle fall ikke gamle tv'er).

Jeg fikk også sort/hvitt bilde når jeg kjørte NTSC signaler på en tv som ikke støttet dette.

Det billigste hadde vært å endre skjermkortet til å benytte PAL-signaler, men hvis ikke dette er mulig må du enten få tak i noe som kan gjøre om signalene (kanskje en videospiller) eller en tv som støtter NTSC.

Lenke til kommentar

Hei,

Se om det er noen instillinger på TV'en din som gjør at du kan skifte om det er SVHS eller vanlig Video kabel signal TV'en din tar imot. På min TV kan jeg i alle fall stille på det, og viss jeg setter den på vanlig Video kabel, når jeg bruker SVHS, får jeg også svart/hvitt bilde.

Håper dette hjalp.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette problemet tidligere når man sender et S-video signal til en scart overgang. Da tror tv'en/video spilleren din at det kommer et vanlig linje signal.

S-video signalet er annerledes. Sjekk om TV'en/video'en din kan ta i mot s-video signal.

( det heter s-video, ikke svhs )

Håper dette hjelper deg...

Lenke til kommentar

eg har same probleme, har prøvd på ein tv som støtter s-video og ntsc, men det var forsat svart/ kvitt...

må må sende klage til ati og få dei til å lage ein god gammle composit kontakt, slik som på dei gamle ati korta

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-08 11:39, RillaNon skrev:

Hva med å bruke en svhs(s-video) til composite overgang, og composite inn på TV'en......funker fint på mitt 8500 kort...

eg har prøvd det, var forsat svart/kvit..

Lenke til kommentar

Hei, takk for alle svarene...

TV'en min er meget gammel, går kanskje under kategorien "museums gjenstander" :razz:

i alle fall er det bare en scart kontakt bak.. og ingen menyer osv. for å stille inn S-video og komposite signal...

i dag prøvde jeg en s-video til komposite overgang, og en komposite til scart. som jeg plugget i tv'en... men fortsatt svart-hvitt bilde...:sad:

Lenke til kommentar

De følger med en S-Video til composite overgang, bruk den. Samt at det følger med en scart plugg med Composite innganger. Problemet ligger IKKE i kortet ditt, men i TVen. Har hatt store problemer med dette tidligere. Med både gammle og nye TVer. Faktisk Tven som ikke skjønner helt att her skal det vises farger :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...