krizkriz Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har SE T610 og YoungTalk, men når jeg laster ned innstillingene fra NetCom sine sider så står det GPRS ikke tilgjengelig eller ikke tillatt når jeg prøver å gå inn på det! Hva skal jeg gjøre for å få opp GPRS og MMS? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 dra til en telebutikk og spørr om de kan fikse det for deg! Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Gprs: Velg menyen Kommunikasjon Velg Datakomm Velg Datakontoer Velg Ny konto Velg GPRS data Fyll inn følgende informasjon: Navn: NetCom GPRS Webmail APN-navn: internet.netcom.no Bruker-ID: Ikke nødvendig Passord: Ikke nødvendig Vanlige feilmeldinger: GPRS mislykket Sannsynlig årsak: GPRS er slått av i telefonen eller GPRS er ikke aktivt på abo. Løsning: Sjekk tlf først, Velg Kommunikasjon - Datakomm. - Foretrk. Tjeneste. Sjekk at GPRS og GSM er valgt. Ser det ok ut her, ring NetCom kundeservice for å sjekke ditt abo. Datakontoen er ikke konfigurert Sannsynlig årsak: Det er ikke valgt tilkoblingskonto i oppsettet. Løsning: Sjekk valget Koble til med i oppsettet for den aktuelle tjenesten. Finner ikke server Sannsynlig årsak: Det er valgt feil datakonto i oppsettet for E-post. Løsning: Sjekk oppsettet, kontoen som brukes i valget Koble til med må være en internettkonto. MMS: Aktiver MMS ved først å gå inn på mms.netcom.no eller ring 05050 Velg menyen Kommunikasjon Velg Datakomm. Velg Datakontoer Velg Ny konto Velg GPRS-data Skriv inn følgende informasjon: Navn: NetCom MMS GPRS APN-navn: mms.netcom.no Bruker-ID: mms Passord: netcom Velg Lagre Velg kontoen du akkurat har opprettet ('NetCom GPRS MMS') Velg Endre Skriv inn/definer følgende informasjon: APN: La stå (allerede definert) Bruker-ID: La stå (allerede definert) Passord: La stå (allerede definert) Be om passord: Av Tillat samtaler: Automatisk IP-adresse: La stå tom DNS-adresse: La stå tom Avanserte innst. Godkjenning: Normal Datakomprimering: Av Header-kompr. Av Tjenestekvalitet. Prioritet : Abonnert Forsinkelse : Abonnert Pålitelighet : Klasse 3 Topphastighet : Abonnert Gj.snittshastigh. : Abonnert Trykk Tilbake-knappen inntil du står i hovedmenyen Velg menyen Kommunikasjon Velg WAP-valg Velg WAP-profiler Velg Ny profil Skriv inn/definer følgende informasjon: Navn: NetCom WAP MMS Koble til med: NetCom MMS GPRS IP-adresse: 193.209.134.133 Velg Lagre Velg profilen du akkurat har opprettet ('NetCom WAP MMS') Velg Endre Skriv inn/definer følgende informasjon: 1 Gi nytt navn: La stå (allerede definert) 2 Koble til med: La stå (allerede definert) 3 IP-adresse: La stå (allerede definert) 4 Avansert. Endre startside: Navn: NetCom MMS Adresse: http://mms/ Konto nr. to: La stå tom Bruker ID: La stå tom Passord: La stå tom Sikkerhet: Av Vis bilder: På Trykk Tilbake-knappen inntil du står i hovedmenyen Velg menyen Meldinger Velg MMS Velg Valg Skriv inn/definer følgende informasjon: Gyldighetstid: Maksimum Leserapport: Av Leveringsrapp.: Av Begrens meldinger: Hjemmenett: Tillat Roaming-nett: Tillat Filter: La stå tom Innholdsvarsel: På Meldingsserver: http://mms/ WAP-profil. Velg Velg og velg deretter NetCom WAP MMS Trykk Tilbake-knappen inntil du står i hovedmenyen Telefonen er nå klargjort for MMS. Se telefonens håndbok for mer informasjon omkring bruk av tjenesten. Retro... Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg har SE T610 og YoungTalk, men når jeg laster ned innstillingene fra NetCom sine sider så står det GPRS ikke tilgjengelig eller ikke tillatt når jeg prøver å gå inn på det! Hva skal jeg gjøre for å få opp GPRS og MMS? For å oppsummere innlegget til Retro.... Ring til Netcom og bestill GPRS tjenesten. De fleste, om ikke alle abbonenmentene hos Netcom trenger vel å få aktivert GPRS tjenesten? Eller er jeg helt på bærtur? Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg fatter ikke at Netcom gjør det slik at man må bestille GPRS og MMS først, det må jo bli utrolig mye jobb når de aller fleste skal ha dette aktivert. Idiotisk! Retro... Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg fatter ikke at Netcom gjør det slik at man må bestille GPRS og MMS først, det må jo bli utrolig mye jobb når de aller fleste skal ha dette aktivert. Idiotisk! Retro... Vel, det er nå engang slik. Og de tjener jo penger på aktiveringen? Tror jeg? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Det var da jeg gikk over fra vanlig NetCom kontant til YoungTalk at GPRS og MMS forsvant! Har innstillingene, men det funkær bare ikke Endret 8. januar 2004 av Alderon Lenke til kommentar
Rianna Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Det var da jeg gikk over fra vanlig NetCom kontant til YoungTalk at GPRS og MMS forsvant! Har innstillingene, men det funkær bare ikke Prøvd denne siden? Funket for meg. http://mms.netcom.no/ GPRS: http://www.netcom.no/default.asp?Identific...&DocumentId=126 trykk på gprs og så veiledning. Endret 8. januar 2004 av Rianna Lenke til kommentar
Rianna Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hadde selv prob. med å få dette til å funke på youngtalk, men fikk det til via de sidene jeg nevnte. Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du må få aktivert MMS og GPRS på abboet ditt hos Netcom...han som ordna abboet ditt glemte sikkert å huke av for de tjenestene når du fikk abboet ditt...ring 05050 så ordner dem det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå