Grissom Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 tenkte jeg skulle klokke cpuen min har bare klokket 100 mhz til nå.. her er stepping: Axda2500kv4d y859404280048 aqxea 0327mpmw ikke no yndet batch nr. men, men tenkte jeg skulle overklokke til 2,3ghz eller .no regner med jeg må øke vcore litt men hvor mye? forhold multiplier/fsb noen forslag? takker for svar Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) det kommer litt an på de andre komponentene i maskinen også... personlig endte jeg opp med 210*11, med synkront minne...for å få det stabilt måtte jeg øke vcore til 1,85... vh krister edit: han leif han leif... Endret 7. januar 2004 av krister461 Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) står i pc info i signatruen min... mener hket skal være et bra overklokkingsobjekt i følge test av www.hw.no og jeg har rev. b Endret 7. januar 2004 av Grissom Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 heh...lure meg... da er det bare å klokke i vei...ta noen mhz av gangen og test med sisoft sandra eller 3dmark eller noe og sjekk om ting er stabilt...pass også på at tempen ikke blir for høy...(over 55 så bør du kanskje være litt forsiktig...) vh krister Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 har sisoft og 3dmark trur ikke temp skal være no problem med det første ligger på 28 grader ved viftene på fullt.. finnes det et annet program jeg kan bruke til og måle eller simulere overklokking eller .no? Lenke til kommentar
Grissom Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 kom gjerne med forslag dere andre... muligens paste deres overklokking.. vet det er en egen tråd for overklokking av amd athlon xp2500 har lest der men er fryktelig mange sider Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 pcmark er jo også et greit program som bruker maskinen en del...ellers så har jeg sett at en del bruker prime95 for å teste stabilitet... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er så teit å spørre om "Hvordan overklokker jeg mer" eller "Klarer jeg 2300mhz".. Prøv deg frem, merker du at pcen blir stabil DA kan du spørre om jeg bør øke volten og om det er forsvarlig å gjøre det.. Hvis du tar litt og litt om gangen så går alt veldig fint.. Og har du lest guiden vet du at du skal øke volten litt når ting blir ustabilt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå