Gå til innhold

Sykemelding fra NAV.no

Gjest d8455...1c2

Anbefalte innlegg

Gjest d8455...1c2

JEg har vært ansatt et sted mindre enn to måneder og således da ikke krav på egenmelding ved sykdom. Nå har jeg vært så uheldig og blitt syk en dag etter litt over en måned på jobb og dette tar jeg jo da på alvor for å få dokumentasjon fra lege. Får da denne sykmeldingen og logger meg da inn på NAV.no for å sende denne da. Men før jeg har fått gjort dette har allerede arbeidsgiver satt egenmelding uten rettigheter i HR systemet (Visma) hvilket vil da si jeg taper lønn på det der. Synes det er en litt unødvendig praksis å gjøre det så fort, men det får meg til å tenke på noe annet.  Fungerer det i det hele tatt med digitale sykemeldinger? for jeg har opplevd hos en tidligere arbeidsgiver at ingen har funnet sykemeldingen som er sendt inn digitalt enda alt har vært formelt riktig fra NAV.no og sendt inn fra min side. At sykmeldingen til tider havner i ingenmannsland. Noen her som kan svare meg på dette? Bør man kanskje be om papirsykemeldinger igjen? 

Anonymous poster hash: d8455...1c2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (6 minutter siden):

Det følger av trygdelovens pgf. 8-18 at du har rett til sykepenger fra arbeidsgiveren etter 4 ukers ansettelse/opptjeningstid.

Du skal altså sende legeerklæringen til arbeidsgiveren og ikke til NAV. Arbeidsgiveren skal betale deg sykepenger.

Kommer vel ann på hvem som betaler i lønn, om både nav\arbeidgiver eller om man jobber deltid etc?

De i hospiteringavtale kommer dårligst ut, siden normalsett er man 100% ansatt så er man ofte ikke lengere registert i nav, kun de som er under 60% stilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...