Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Når nettbutikken ikke leverer varer eller svare på mail.


Anbefalte innlegg

Bestilte varer for 300 inkl. frakt fra en nettbutikk. Dette er nå over 3 uker siden. Jeg har forsøkt å kontakte de via skjema på nettsiden og via mail uten å få noe svar. Siste kontakt så krevde jeg spesifikt at de refunderte hvis de ikke greide å levere innen en uke. 

Varen stod oppført som på lager, 20+, 1-5 dager leveringstid.

Pengene er reservert via Vipps.

Hvordan bør jeg gå videre med dette hvis det ikke skjer noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ta vare på dokumentasjon for at du har purret på leveringen før du kontakter kortselskapet. De har nok tre uker på seg å levere selv om de sa 5 dager. 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, xaco said:

Via et kreditkort i Vipps eller direkte fra konto? Viss første hadde jeg kontaktet de som utstedte kredittkortet ditt og reklamert på transaksjonen.

Direkte fra konto via Vipps, pengene er reservert.

10 minutes ago, Dart said:

Ta vare på dokumentasjon for at du har purret på leveringen før du kontakter kortselskapet. De har nok tre uker på seg å levere selv om de sa 5 dager. 

Det kontaktskjemaet som jeg fylte ut på nettet har jeg ikke dokumentasjon på, for det ble ikke sendt noe kopi til min mail. Mailen jeg sendte er det ingen problemer med å ta vare på.

Butikken opererer ikke med noe maks leveringstid, men skriver at "Vi forbeholder oss retten til å avvike oppgitt leveringstid uten nærmere varsel" i vilkårene.

Ser ut som 30 dager: https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§6

Det betyr vel at jeg kan gjøre noe med det om 10 dager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om du ikke har dekning/hjemmel gjennom loven om kredittkjøp, dvs ikke brukt kredittkort, så må du til Forliksrådet og så til retten.

Ulempen med å betale med Vipps som er koblet til bankkonto, og ikke til kredittkort, er at lov om kredittkjøp ikke gjelder.

Spørsmålet var hva du skal gjøre. Finn foretaksnummeret til butikken og adressen. Send purring på leveringen med vanlig post. Begynn med å sende et krav rekommandert uka etter og varsle der at du vil ta det i Forliksrådet, og at det tilkommer rettsgebyr + fast sum for skriving av klagen + og morarenter. Send purring etter 14 dager,  og send til Forliksrådet etter 14 dager tillagt  portoutgifter og purregebyr 77kr?  Så er det å håpe at de ikke møter. Så du får uteblivelsesdom. Det er lov å tilføye en anklage om bedrageri om de ikke svarer.

Endret av Slettet+6132
Vedlegg kopi av tidligere brev i nytt brev.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...