Arodem Skrevet 16. juli 2021 Del Skrevet 16. juli 2021 Kildekoden til AMDs svar på Nvidias oppskaleringsalgoritme, DLSS, er åpen for alle. AMDs FidelityFX Super Resolution støtter nå spill laget i Unity og Unreal Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. juli 2021 Del Skrevet 16. juli 2021 Hei. Vet dere om dette kan brukes på ps5 etterhvert? Mener eg leste det en plass. Vet dere noe om det? Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 16. juli 2021 Del Skrevet 16. juli 2021 1 hour ago, Knetten82x said: Hei. Vet dere om dette kan brukes på ps5 etterhvert? Mener eg leste det en plass. Vet dere noe om det? Du finner nok en versjon av dette på PS5 etterhvert ja. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. juli 2021 Del Skrevet 16. juli 2021 Allostasis skrev (1 time siden): Du finner nok en versjon av dette på PS5 etterhvert ja. Tusen takk😊 Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 16. juli 2021 Del Skrevet 16. juli 2021 Tror ikke jeg vil si at de gjør det samme. De har kanskje samme mål- å oppskalere/mer fps. Men nvidia nærmer seg langt mer rekonstruering av bilde enn det AMD gjør. Jeg er litt der at TAA upscaling kanskje er et bedre valg enn amd i sånn nåværende form. Men jeg håper på forbedringer etter hvert. Det er uansett gode nyheter. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 17. juli 2021 Del Skrevet 17. juli 2021 Knetten82x skrev (20 timer siden): Hei. Vet dere om dette kan brukes på ps5 etterhvert? Mener eg leste det en plass. Vet dere noe om det? Allerede bekreftet av spillutviklere at de bruker fidelityFx på ps5 spill de holder på med nå. 2 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 18. juli 2021 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) On 7/16/2021 at 10:23 PM, pantrax said: Tror ikke jeg vil si at de gjør det samme. De har kanskje samme mål- å oppskalere/mer fps. Men nvidia nærmer seg langt mer rekonstruering av bilde enn det AMD gjør. Jeg er litt der at TAA upscaling kanskje er et bedre valg enn amd i sånn nåværende form. Men jeg håper på forbedringer etter hvert. Det er uansett gode nyheter. Forskjellen er at AMD's løsning fungerer på omtrent alt av PC og konsoll-hardware gitt ut de siste 5 år. Nvidias løsning krever propertiær hardware og fungerer på én serie dritdyre skjermkort til PC som er nær umulig å få kjøpt. Om Nvidias løsning ikke var bedre, hadde det virkelig vært en falitterklæring. Endret 18. juli 2021 av likferd 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. juli 2021 Del Skrevet 18. juli 2021 18 minutes ago, likferd said: Forskjellen er at AMD's løsning fungerer på omtrent alt av PC og konsoll-hardware gitt ut de siste 5 år. Nvidias løsning krever propertiær hardware og fungerer på én serie dritdyre skjermkort til PC som er nær umulig å få kjøpt. Om Nvidias løsning ikke var bedre, hadde det virkelig vært en falitterklæring. 2 serier, 20xx og 30xx serien. Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 18. juli 2021 Del Skrevet 18. juli 2021 Joda, TAA upscaling er også tilgjengelig for alle med litt vilje/ressurser. Blir artig å se hva som skjer på den fronten- tipper det blir mindre av det for det er enklere å bruke amds løsning? Hvem vet. Synd det, men jeg håper som sagt FFX kommer seg over TAA i det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå