Gå til innhold

Ny pc, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Min far skal kjøpe ny pc og kunne trenge litt hjelp til å velge utstyr. Håper noen av dere kan komme med anbefalinger til utstyr som vil være bra og ikke så alt for dyrt.

Pc'en skal først og fremst benyttes til internett og kontorfunksjoner (office) men gamlingen liker også å spille (C&C Generals må kunne kjøres).

Har veldig lite peiling på dette med skjerm/lydkort. Hva bør en minst ha hvis en skal kjøre spill som krever litt her?

Kjøper gjerne på nettbutikker men kan ikke bygge selv.

Hva med dell. Gamlingen fikk en brosjyre fra dell i posten nylig. Der var det en maskin som het Dimension 8300. Med følgende:

P4 3GHz HT

XP home + works

Intel 875-p chipset/800 MHz FSB (dette sier meg ingenting)

256 MB DDR RAM PC400 (litt lite dette kanskje?)

120 gb seriell ATA hd

Inegrert 10/100 bredbandstilpasset NIC (forklar)

128 MB GeForce FX5200

Integrert 5.1 Lydkort

4xdvd/rw (betyr dette at det er dvd brenner?)

Pris 6990,- eks mva

Hva syns dere om denne? Er dell trygt å kjøpe?

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Så meget bra ut, foruten rammen, men den kan du oppgradere ved å kjøpe en brikke fra for eksempel komplett.no. Får dere den uten moms siden du oppga prisen slik?

Lenke til kommentar

Høres bra ut den.

Maskinen fra Dell klarer fint å kjøre C&C Generals selvom det ikke er det sprekeste skjermkortet den har. De mere krevende spill vil du nok ikke få kjørt på beste innstillinger med dette kortet.

Hvis du lurer på skjerm er det beste for spilling (og billigste) fortsatt CRT - vanlige skjermer. Men hvis den ikke skal brukes til så veldig krevende spill - som det tyder på - så er en LCD skjerm jo knall da. 17" fås vel fra ca 4000,- og opp.

Integrerte lydkort er ikke min kopp te. :yucky: Det er stor forskjell på kvaliteten mellom et innebygd og et bra Soundblaster eller Audigy lydkort. Men bruker en maskin med innebygd lyd og det funker. Liker man det ikke - kan man jo bare hive et bedre kort inn :cool:

Enig med wh1t3inc - 512MB RAM er minimum - helst 1024, men det går jo ann å kjøpe.

NIC er bare nettverkskortet - for ADSL eller hjemmenettverk osv. Det er også innebygd på hovedkortet. (Det har jeg derimot ingen problemer med :thumbup:)

4XDVD/RW høres ut som en DVD-brenner ja. Så la oss håpe det ;)

Dell er nok helt ok. Svær bedrift osv. Har en Dell bærbar som har vært veldig bra, men det sier jo ikke alt om denne...

Lenke til kommentar

Det ser ut som en bra pakke, men du burde ta deg bryet med å kikke på tilbudene fra f.eks. www.komplett.no også. Kanskje penger å spare.

Enig med de andre, RAM bør være 512 idag, men samtidig vil jeg informere om at jeg selv klarte meg med 64 RAM fram til i høst. Men RAM koster ikke så mye i dag, og er lett å sette inn etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...