eien Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 er det ikke sånn at på et atx power kan man kortslutte to pinner og så starter poweret uten hovedkort tilkoblet??? noen som kan si meg noe mer om detter?? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hold atx kontakten med klipset mot deg, kortslutt nr 4 og 5 øverst fra venstre med en binders elno sånt. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ja, det er pinne 14 (Power On) som må kortsluttes med jord. Ledningen er som regel grønn. Hvis du holder pluggen mot deg og tappen peker til venstre, er det nr 4 nedenfra til venstre. Jord er sort og er f.eks. nr tre nedenfra til venstre. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hold atx kontakten med klipset mot deg, kortslutt nr 4 og 5 øverst fra venstre med en binders elno sånt. Sorry, men du er helt på jordet. Jeg dobbeltsjekket nettopp, grønn nr 14 er nr 4 nedenfra på venstre side. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 men, det du kan gjøre er å måle med et multimeter der de to andre sier du skal kortslutte, for da ødelegger du hvertfall ingenting! Lenke til kommentar
eien Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 takker for hjelpen Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 men, det du kan gjøre er å måle med et multimeter der de to andre sier du skal kortslutte, for da ødelegger du hvertfall ingenting! Javel? Siden dere ikke "gidder" å finne fram manualen til dette, så har jeg funnet en guide her. Legg merke til pin 1 som er kvadratisk, alle de andre er buede. Så får dere vri hjernen deres og faktisk finne ut at det jeg sa tsemmer 100%. Bildet er tatt av kontakten i hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå