AceBoss Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Noen som vet om det finnes en GameCube modchip? Det er en fordel om man kan bruke sine backup disker. (eventuellt andre metoder å bruke backup diskene) Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du kan ikke chippe den, men du kan spille dine "backupdisker" om du har PC i netverk med Gamecuben, du trenger ikke noe chip eller noe. Lenke til kommentar
AceBoss Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Så noe sånt på en annen side. Men da må jeg ha den ekstra bredbåndtingen. Hørtes egentlig litt kompliser ut. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Bredbåndsadapter er alt du trenger. Og PSO I eller II. Da kan du spille backup-disker. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hva med Freeloader? Eller går det ikke ann å brenne gamecube spilla? Lenke til kommentar
stjernesludd Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hva er PSO ? Eg tippe det e snakk om Playstation, men eg vett ikkje, siden eg trodde det va PSX som va forkortelsen. Kanskje det e snakk om PSOne, som e ein oppdatert versjon av PSX. Uansett så virke det fristande med ein bredbåndsadapter t GC-en min, når eg lese detta. Men eg tippe det e begrensa muligheter for å finna backups av spillene mine på nett? Xbox ser eg mye av, men ikkje GC. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Søkte litt på nettet og fannt ut at PSO mest sannsynlig er Phantasy Star Online Episode 1 og 2. Onlinespill til GameCube. Men eg forstår ikke hvorfor man trenger en av disse for å spille backup spill... Hvilken side var det du leste på angående dette? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Søkte litt på nettet og fannt ut at PSO mest sannsynlig er Phantasy Star Online Episode 1 og 2. Onlinespill til GameCube. Men eg forstår ikke hvorfor man trenger en av disse for å spille backup spill... Hvilken side var det du leste på angående dette? Det er en bug i Phantasy Star online 1 & 2 som gjør at man kan åpne for bredbåndsoverføring til Gamecuben. Dermed kan man spille GC spill fra PC'en. Aner ikke helt hvordan det funker, eller hvor man kan få mer informasjon. Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Fannt en side der det stod en kunne kjøre dem på GameCube fra image man har liggende på PC'en. Altså over nettkabelen. Men går det ikkje an å brenne dem på en mini-dvd-r plate som backup disc? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Fannt en side der det stod en kunne kjøre dem på GameCube fra image man har liggende på PC'en. Altså over nettkabelen. Men går det ikkje an å brenne dem på en mini-dvd-r plate som backup disc? Nei, fordi at GC diskene er leses andre veien enn andre DVD'er. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 OK, her er det en som har peiling: Here are some notes I made on how I acieved my aim of learing to rip Gamecube games onto my PC and then play them on my GC but streamed from my PC. Requirements In addition to a gamecube and a networked PC you need... GC Broadband Adapter (any region) Phantasy Star Online GC game (any region) PSUL application (1.1) S3 loader (1.4) s3 Dol file (1.4) gamecubeserver application (1.0.30) From a networking point of view I have my PC and my GC connected to a switch. Setting things up First you need to set your PCs IP address to 192.168.1.100. The subnet should be 255.255.255.0. This is because one of the later programs expects these settings. Hopefully that will change with later releases. Now fire up Phantasy Star Online (referred to as PSO from now on). 1 - From the Main Menu, Options -> Network Option -> Provider Option 2 - Select Network Setup 3 - Select Edit 4 - Leave the ISP name as it is 5 - In Ethernet settings select... - Manually set an IP address - Do not automatically disconnect 6 - In IP address manual-settings set... - IP address: 192.168.1.32 - Subnet mask: 255.255.255.0 - Default router: 192.168.1.100 - Primary DNS: 192.168.1.100 - Secondary DNS: leave blank 7 - Skip Browser settings 8 - Select save to save all the net info 9 - Return to Main Menu For one time only This bit saves all the above settings to your memory card so you don't have to do it each time. On your PC open a DOS box in your GC directory and enter psul -s At the PSO Main Menu choose Online game and create a new character You can enter any data for the serial, key and password - you never need them again. Save when prompted. The GC should connect to the PC and you should get this message on PC: Saving user info on memory card... Ripping a game image Run gamecubeserver. It has a nice little gui where you can set the IP of your PC and GC. Set them as above. Leave the ports alone. Change the save file name if you wish. Click on "Start Server" On your GC start PSO and start and online game. The first time you do this you'll need to create a character - it doesn't matter what. After that you just select that character to play. gamecubeserver will then upload a small app to the GC and it will start executing. You'll know because the GC screen turns bright red :-) The text below will appear on the GC screen one line at a time. When the 10 second warning shows you swap the PSO disc out and put in the one you want to rip. The offset value ticks over whilst the game is ripped. When done you should have the game in a game.gcm file (or whetever you decided to name it) on your PC. ANDREW SALDANHA () ANDREW SALDANHA () OK... RUNNING NETUDPOPEN() RUNNING NETUDPOPEN() OK... NET READY SWAP DISK (YOU GOT 10 SECONDS) READING DISK ID... STARTING STREAMING... OFFSET READ: 5705800 I got around 420kb per second and a 1.25Gb game took about 50 mins to rip. Playing a game image Open two Dos boxes in your GC directory. In the first enter the following command - you should see the text that follows it displayed. s3-acl game.gcm Starcube presents Animal Crossing Loader For Nintendo Gamecube Version 1.4 BETA For Win32 Console - © Aftermath, 2003 Opening 'game.gcm'...LUIGI'S MANSION (Europe/PAL) Initialising...OK Waiting In the other Dos box enter the following command - you should see the text that follows it displayed. psul s3-acl.dol PSUL 1.1 Copyright <C> 2003, Titanik of Crazy Nation Starting server on 192.168.1.100... Waiting for connection... Served DNS query from 192.168.1.32... Connected (PAL60)... Waiting Fire up PSO on your GC and start an online game using the previously saved character. In the second Dos box you will see the loader file being uploaded. After a few seconds you'll see the Starcube logo on your GC. Press start on your GC controller and you'll see in the first Dos box the game being uploaded. The lines of dots mark the streaming process. The game should start on your GC. Conclusion All the above is fairly straightforward, and once you have done it once it is a lot easier. My current setup is to have two icons on my desktop. One for s3-acl.exe and one for psul.exe. When I want to play a game image I drag and drop the game onto the s3-acl icon and then drag the s3-acl.dol file onto the psul icon. Then it's just a matter of starting the PSO game with your saved character and away it all goes. Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Fannt en side der det stod en kunne kjøre dem på GameCube fra image man har liggende på PC'en. Altså over nettkabelen. Men går det ikkje an å brenne dem på en mini-dvd-r plate som backup disc? Nei, fordi at GC diskene er leses andre veien enn andre DVD'er. Det er faktisk ikke sant, bare en myte Problemet med Gamecube er at de bruker en annen type lesing av spill. Ikke som Xbox og ps2 som fungerer nesten som PC'er. Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Det skal faktisk kunne gå an å lage back-ups av GC spill, men de vil ikke virke. Hvorfor? Det er jeg litt usikker på, men hvis jeg husker riktig er det 2 tracks på plata. Den ene er uleselig for andre dvder enn den som er i GC'en og den inneholder en nøkkel (lignende xbox) som må matche den på track 2. Null match = null boot Hvis dere vil finne det ut kan dere bare ta en titt på GC Dev. Det er en side for å utvikle egne programmer og ikke for piratkopier (som jeg mener å huske det er forbudt å snakke om i det hele tatt på dette forumet) Endret 8. januar 2004 av Ma'anagal Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dette har jo vært diskutert tidligere på forumet.... men Det er fult mulig å ta backup og brenne disse ut på nye plater for å bruke dem i en vanlig gc. Bruker helt standard miniDVD plater, brennes i Nero. Funker utmerket. Lenke til kommentar
amb13 Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 hvor får du kjøpt miniDVD plater? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dette har jo vært diskutert tidligere på forumet.... men Det er fult mulig å ta backup og brenne disse ut på nye plater for å bruke dem i en vanlig gc. Bruker helt standard miniDVD plater, brennes i Nero. Funker utmerket. LOL! Alle som vil, kast bort pengene på det. Kommer aldri til å fungere. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dette har jo vært diskutert tidligere på forumet.... men Det er fult mulig å ta backup og brenne disse ut på nye plater for å bruke dem i en vanlig gc. Bruker helt standard miniDVD plater, brennes i Nero. Funker utmerket. Noe imot at jeg slenger inn en liten tier imot? Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvis dere vil finne det ut kan dere bare ta en titt på GC Dev. Det er en side for å utvikle egne programmer og ikke for piratkopier (som jeg mener å huske det er forbudt å snakke om i det hele tatt på dette forumet) Det er ikke snakk om om piratkopiering, men backup av egne spill. Og det er fullt lovlig så lenge du oppbevarer backup discene på samme sted som orginalene. Er det noen som har prøvd å brenne ut og spille i gamecuben? Siden ingen av sidene eg finner på nettet forteller at dette går an, så har eg liten tro på det... Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Dette har jo vært diskutert tidligere på forumet.... men Det er fult mulig å ta backup og brenne disse ut på nye plater for å bruke dem i en vanlig gc. Bruker helt standard miniDVD plater, brennes i Nero. Funker utmerket. LOL! Alle som vil, kast bort pengene på det. Kommer aldri til å fungere. Vel, siden du er så jæ*** bråkjekk kan du kanskje ta en titt på denne linken her Platene får du på komplett også nå. Ellers har flere større tv/video butikker slike, siden de også brukes i noen videokamara. LOL iyfmf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå