gotark Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei. Skal kjøpe meg ny(e) brikker til pcen min. Lurer på hva jeg skal gå for. Har kikka litt rundt, men blir stort sett bare litt forvirra Hovedkortet støtter to stk unbuffered eller to stk registered brikker. Det står at den støtter PC1600/PC2100. Men da går det vel greit med PC2700? Da går de vel bare litt saktere enn de har mulighet til.. Skulle gjerne hatt meg noen av disse med beskyttelse på er av den typen som har en lei tendens til ikke å være forsiktig nok med rammen. Nå sliter jeg med at pcen fryser og fysisk minnedump (Har en TwinMos brikke) Pris, under 2000. Ser også at ved mange av brikkene står det Dual Channel. Fungerer de like bra hvis man ikke har dual channel? Lenke til kommentar
gotark Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Jo. forresten. tenkte meg 1024mb. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 er ny på dette ram greiene...men om den støtter max pc2100 tviler jeg på at den støtter pc2700......ddr ram kommer i mange hastigheter...... hvor gammel er pc'en? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 har selv en twinmos brikke med en kjøler på, revoltech sak. funker fett det Lenke til kommentar
lperik Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg 1x512mb brikke. Siden ddr ram er bakoverkompitabelt hadde jeg kjøpt 512mb twinmos PC3200 iogmed at det koster det samme som PC2700 ram. Da kan du oppgradere hovedkort og cpu senere og ha rask nok ram til det også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) er ny på dette ram greiene...men om den støtter max pc2100 tviler jeg på at den støtter pc2700......ddr ram kommer i mange hastigheter...... hvor gammel er pc'en? Om den støtter PC2100 så støtter den også PC2700. Dvs. Det selges ikke PC2100 lengre og da er det nok smart å kjøpe PC2700 (eller raskere). Det er fordi man fint kan kjøre minnet på PC2100-hastighet, selv om det tåler høyere max-hastigheter. Men jeg ville nok nøyd meg med en 512MB brikke om jeg var deg. Det holder sikkert i lange baner siden du har nøyd deg med 512MB til nå. Jeg ville også satset på PC3200-minne siden det koster minimalt mer enn PC2700 og siden det er raskt nok til å kunne taes med til din neste PC når du velge å oppgradere. Det du sparer på å kjøpe 512MB i forhold til 1GB kan du bruke på annet utstyr som gir deg mer ytelse for pengene. (eks: hovedkort eller CPU eller begge deler) Endret 7. januar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå