Frozk Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg nye deler til pc'en og lurer på om den gamle Chieftec 300W Psu'en holder til disse delene: Abit IC7 Powercolor 9800 PRO Geil Golden Dragon 1Gb PC3700 P4 2.4 Ghz Vet ikke helt om den informasjonen holder til å svare på spørsmålet mitt, men isåfall bare si ifra Takker for alle svar anngående mitt spørsmål Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Burde få en del flere opplysninger. Hvor mange harddisker har du i? Dette er veldig viktig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) To stykker, hva skjer? Endret 7. januar 2004 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det vet du ikke før du har prøvd, men den er litt liten. Men for all del, så må du prøve før du går til inn kjøp av nye psu. Chieftec er meget bra psu'er, så det kan funke. Det du merker det best på er i startfasen og under høy belastning. Selv har eg 460 watt's psu fra enermax, se signaturen min. Har og en 340watt's psu liggende, men eg har ikke prøvd den på min nye pc, tørr ikke. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Som det blir sagt her er nok 300W litt i grenseland. Skjermkortet og prosessoren drar ein god del strøm og skal du i tillegg ha fullt opp med ide-enhetar og gjerne litt vifter i tillegg så ville eg nok ha hatt ei litt større psu berre for å vere på den sikre sida! Lenke til kommentar
Frozk Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har også en 120 Gb Maxtor IDE og en 160 Gb Seagate Barracuda S-ATA Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 300 watt er da abselutt ikke for lite for din maskin vil jeg tro. Er mye viktigere å bruke en_stabil_PSU som gir deg korrekte spenninger. Har hatt enden dårlige erfaringer med Qtec PSU'er, de er ikke alltid like stabile. Chieftec har jeg ingen ting imot, uten om at de bråker litt da. Selv har jeg Shuttle sin 200 watts PSU, og den fungerer glimrende for meg hvertfall. Jeg har følgende system: 2.66GHz P4 (2*256MB ddr ram) 2 hardisker Tv kort Ati 9700 kort Plextor CD brenner Min lille strømforsyning gir nok strøm for meg, så jeg tenker nok 300 watt holder lenge for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå