Gjest 1b676...050 Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Hei, begynte å tenke på en hendelse som skjedde for år og dag siden, å det fikk meg til å tenke, jeg trodde angsten min startet i slutten av tenårene men kanskje ikke. Vi måtte måle hvilepuls, så seinere puls etter aktivitet på ungdomsskolen, 7-8ende klasse? Min hvilepuls var skyhøy, måtte måle to ganger men lærerne sa jeg sikkert målte feil å det ikke var så farlig, dette fikk meg til å tenke jeg kanskje har hatt angst lenger enn først antatt, det ble jo ikke plukket opp her men lærere på en ungdomsskole er kanskje ikke utdannet til å legge merke til slikt? Dette var mot slutten av 90 tallet. Fikk angst som diagnose i slutten av 2019. Men hele dette fikk meg til å undre, er angst noe man er født med eller hvor tidlig kan det starte? Anonymous poster hash: 1b676...050 Lenke til kommentar
William_S Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Angst er blant de vanligste psykiske lidelsene man har og kan starte når som helst..barn som voksne. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Gjest 1b676...050 skrev (7 timer siden): er angst noe man er født med Noen angstlidelser er medfødt. Det er dog vanligere med angstsymptomer relatert til annen medfødt lidelse, f.eks innenfor autismespektret. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå