Patrick1234 Skrevet 13. juli 2021 Del Skrevet 13. juli 2021 (endret) Hei. Jeg hadde en stikk kontakt som var koblet til lysbryter å lagt utenpå vegg gjennom så og si hele stua. Jeg fjernet denne og står igjen med 3 ledninger som kommer ut av veggen. Jeg skal kun koble på lysbryteren igjen, men gikk litt fort i svingene så jeg vet ikke hvilkene 2 kabler som skal på lysbryteren og hva den siste er? Jeg er ingen elektriker, men trodde dette skulle kun være å fjerne kontakten med kunn 2 ledninger. Men jeg sitter nå med 3 Endret 13. juli 2021 av Patrick1234 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Bare å prøve seg fram, eller ringe elektriker. "Blå på N", sikkert den svarte på den andre . Men ser ut som at de ikke har brukt blå... Jeg er ikke elektriker og det er mange år siden jeg har koblet slikt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Godt mulig TS allerede vet det men man har ikke lov å koble slikt selv. Skulle noe gå galt kan man risikere avkortning på forsikringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå