oophus Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 (endret) (not the real) Dr. Bombay skrev (På 14.7.2021 den 18.14): Etterspørselen følger etter forbudene. Er det ikke magisk? Et forbud vil bare dytte mer nybilsalg over på bruktsalg. Formålet våres må være å gjøre elbiler så attraktive at fossilt ikke slår seg som et alternativ engang. Dog problemet her er at det er umulig å sørge for at alle europeiske land står klare for skiftet på likt. Et forbud er håpløst uten å angripe problemet fra roten først. Hva må til for å gjøre elbiler så attraktive at fossilt ikke er et alternativ trur du? Skal man først kjøre forbud som et middel for skiftet, så må en samtidig igangsette planer for å stå klare med infrastruktur til å støtte 100% elektrifisert nybilsalg fra samme dato. Som vist her, så må det justeres mot hvert marked, da ingen fører skiftet like kjapt. (not the real) Dr. Bombay skrev (På 14.7.2021 den 18.14): Elbilene er konkurransedyktige i 2021. Det har tatt oss ca 9 år fra vi kjørte rundt i elektriske handlevogner med 60 km rekkevidde, til vi nå kjører rundt i fullverdige familiebiler med omtrent 600 km rekkevidde. Det er ingen logisk grunn til å tro at markedet skal være alt annet enn betydelig mer modent om 14 år. De er ikke konkurransedyktige nok mot alle behov som fossilt fyller. Samt problemet linkes til mer enn kun elbiler. De har et annet krav mot infrastruktur i tillegg som må løses. Endret 15. juli 2021 av oophus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå