Gå til innhold

ATI Radeon 7000 spørsmål!

ChrML

Anbefalte innlegg

-kraftig Spilling?

Radeon 9700/9800(9700 er desverre nesten borte fra markedet)

Geforce FX 5800/5900

(GeForce FX 5600,TI4600 og Radeon 9500 pro)

Glem ikke tre-skjermløsningen til matrox parhelia, dette er en opplevelse selv om kortet yter litt dårligere enn GF4 TI serien!

NB: Matrox Parhelia knuser GF4 TI-ene i AA

Jeg kjøpte og bygde en PC for noen dager siden. Jeg hadde ikke penger til ett bra skjermkort da, så jeg kjøpte ett billigt ett (ATI Radeon 7000 32MB). Jeg trodde jeg skulle få spilt de fleste 3D spill sånn i mellomtida til jeg fikk ett bedre kort, men nei. Derfor synes jeg det var ganske morsomt at det kortet faktisk står under "kraftig spilling". Spill som Tony Hawk Pro Skater 3 og 4, og Need for Speed Underground var HELT umulig å spille på grunn av all hakkinga. Jeg installerte de driverene som fulgte med. Jeg har XP Home. Jeg tenkte meg å kjøpe ett bedre kort etter noen uker, men skulle gjerne ihvertfall ha muligheten til å spille NOE 3D i mellomtida. Er virkelig ATI Radeon 7000 så dårlig? Noen forslag til hva jeg skal kjøpe som er BRA, og ikke dyrere enn 2000-2500 kr? ATI eller GF? 128MB eller 256MB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du blander sammen ATI Radeon 9700 og 7000, som absolutt ikke er tilsvarende kort.

hehe Radeon 7000 og ATI RADEON 9700 er definitivt ikke det samme :p

Fikk en real latterkule men hvis du finner et Radeon 7000 som yter like bra som et 9700 så send meg en PM :laugh:

Lenke til kommentar

Og... Denne "Radeon 7000" kan ikke spille THPS3, THP4, eller NFS Underground glatt på LAVESTE (640x480x16, ingen skygger, ingen refleksjoner etc...) grafikk engang. Det må da være mulig å overklokke det nok til å kunne kjøre de glatt og fint på LAV grafikk iallfall?

Lenke til kommentar

Så vitt jeg vet så hadde ikke radeon 9700 desktop variant med 32MB.

Hvis du hadde hatt Radeon 9700 hadde ikke du trengt å klokke den.

Du har Radoen 7000, den er noe dritt. Ville kjøpt 9600 XT. Et av de beste pris/ytelse kortene ute på markede. Og du får half life 2( en tilgodelapp på helf life 2)

128/253MB har lite å si. Det kan faktisk være negativt med mer minne på grunn at de bruker dårliger minne. Men 9800 pro meg 253MB og 9800 XT er de beste kortene ute, men de koster mye.

Lenke til kommentar

Ok, jeg vil vurdere og kjøpe en 9800 Pro, eller en 9800 XT :).

Men...

Problemet er at jeg må holde ut med denne Radeon 7000 en stund (noen uker, eller kanskje en måned). Noen måter å kunne få den til å iallfall funke til THPS3, og THPS4?

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Jeg sier som en kompis av meg: Er du ikke fornøyd med musikkanlegget ditt er det like greit å skifte musikksmak.

Det bør nok du også gjøre. Installer win9x, og sett igang med Doom95, UFO, Need for Speed 3 & 4, Quake osv. Disse spillene er jo like underholdende som alt dette nye fjaset!

Lenke til kommentar
Og... Denne "Radeon 7000" kan ikke spille THPS3, THP4, eller NFS Underground glatt på LAVESTE (640x480x16, ingen skygger, ingen refleksjoner etc...) grafikk engang. Det må da være mulig å overklokke det nok til å kunne kjøre de glatt og fint på LAV grafikk iallfall?

Du kan jo prøve å klokke det med rivatuner for å se om det hjelper ltt.

Lenke til kommentar

Jeg sier som en kompis av meg: Er du ikke fornøyd med musikkanlegget ditt er det like greit å skifte musikksmak.

Det bør nok du også gjøre. Installer win9x, og sett igang med Doom95, UFO, Need for Speed 3 & 4, Quake osv. Disse spillene er jo like underholdende som alt dette nye fjaset!

Enig i at eldre spell er kult også, men jeg synes de nye er kule også :roll: .

Takk for hjelpa til dere andre. Jeg fant Rage3D og har begynt å klokke. Den var på 148.50 MHz, og nå har jeg prøvd meg hele veien til 177.75 MHz. Det eneste jeg ikke veit er om det er trygt eller ikke. Jeg har ingen (og har ingen planer om) andre en den som fulgte med. Det er ingen steder jeg veit om hvor jeg kan måle tempen i GPU'en eller. Vil da si at en Radeon 7000 er bedre enn ingen skjermkort da, men jeg veit ikke hvor langt det er safe å klokke den uten å overheate den.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Når du ser grafikkfeil eller Artifacts som det heter kan du klokke kortet 2-5 mhz ned på core og /eller memory. Artifats kan være hvite prikker eller svarte streker som legger seg på skjermen. For å se om du har artifacts kan du fyre av et spill og se om det er grafikkfeil. Er det ingen grafikkfeil kan du trygt overklokke kortet mer.

Lenke til kommentar

Uansett så har du ikke mere enn 32 MB video-minne, og det kommer du ikke veldig langt med til dagens spill. Du kan overklokke akkurat så mye du bare vil, det kommer til å hakke i 640x480.

Og hittil er det ingen spill som funker bedre med 256 MB enn 128 MB (men dette vil selvfølgelig endres i fremtiden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...