Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen min ble skadet

Anbefalte innlegg

I går parkerte jeg bilen min foran Veitvet senter. Når jeg var inne, kjørte noen på bilen min. Når jeg har kommet tilbake fant jeg en melding skrevet av vitne som sier at lastebil med ..... skiltnummer kjørte på din bil. Du kan bruke meg som vitne hos politiet. I dag skal jeg leie bil fra Hertz. De sier at med vår bil kan du ikke kjøre utenfor Norge. Jeg hadde planer å kjøre til Gøteborg om 2-3 dager. Hva forventer meg om jeg kjører bilen til Sverige og kommer tilbake om 1 uke?

20210712_173437.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min nylig fikk barn. Derfor vil jeg besøke ham.

Jeg skal spørre Gjensidige om de har ekstra-forsikring jeg kan betale for å kunne kjøre til Sverige. Jeg er ferdig å betale ekstra. Men hva hvis de sier NEI?

Hva skjer om jeg kjører til Sverige? Har de GPS sporing på biler? 🙂

Lenke til kommentar

Problemet kommer hvis det skjer ett uhell. I verstefall så får du erstattningsansvar i millionklassen hvis man er uheldig å forårsaker en ulykke med store skader på personer.

Det skjer mest sannsynlig ikke, men vet aldri når det plutselig skjer heller.

Da må du eventuelt leie en bil som har forsikring som dekker sverige også.

Ja, det er GPS i leie biler, og det er noe som heter bomstasjoner som de også får regning ifra. Det ligger en på Svinesund som det ikke er mulig å kjøre igjennom uten å måtte være innom Sverige først.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, frlund said:

Broren min nylig fikk barn. Derfor vil jeg besøke ham.

Jeg skal spørre Gjensidige om de har ekstra-forsikring jeg kan betale for å kunne kjøre til Sverige. Jeg er ferdig å betale ekstra. Men hva hvis de sier NEI?

Hva skjer om jeg kjører til Sverige? Har de GPS sporing på biler? 🙂

1. Ikke bryt avtalen, du sliter dersom noe skulle skje. Setter forsikringsselskapet seg på bakbeina, så kan en ulykke med alvorlig personskade koste deg mangfoldige millioner.

2. Alt av bompenger, automatisk skilt gjenkjenning ved parkering++ blir sendt til eier.

Det går tog/buss til Gøteborg. Kjør evnt til Halden og ta tog/buss derfra, om du ikke bor fornuftig til for å ta tog/buss hele veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...