Gå til innhold

Skjerm stiller seg ut.

Anbefalte innlegg

Hei.

Bare lurte på hvorfor Fujitsu Siemens-skjermen min stiller seg ut hele tida. Etter en restart må jeg stille opptil en cm for å få skjermbildet "innafor rammene" igjen. Dette skjer også mens maskina står på, og etter en stund har bildet "glidd" ned.

Veldig irriterende :angry:

Er det pga den dårlige skjermen min, eller noe software, og kan jeg i tilfelle gjøre noe med det?

Mr.Berg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet de fleste CRT-skjermer har en tendens å endre bilde etter temperatur. Derfor er bildet litt "off" når det er kaldt, hvis du har justert det etter en stunds bruk og omvendt. I tillegg har oppdateringsfrekvens og oppløsning mye å si... :)

Ellers vet jeg ikke hva som kan være galt... Mulig skjermen begynner å bli sliten?

Lenke til kommentar
Ellers vet jeg ikke hva som kan være galt... Mulig skjermen begynner å bli sliten?

Du sier noe :D Den er vel snart 4 år (samme med computer'n), og med min økonomi, har jeg ikke råd til nytt utstyr med det første...

Skjermen har en oppdateringsfrekvens på 60 hZ. Er ikke det helt normalt, eller henger jeg veldig etter på "skjerm-fronten"?

Skjermen er 17", og jeg kjører på 1280x1024 i oppløsning...

Ikke kongen av skjermer akkurat :p

Men antar det meste av det som står over der er overflødig, ettersom skjermen begynner å dra på åra.

Takk for svara da, folkens!

Edit: PS: J****G svære bilder du har på sida di a! For deltids modem-brukere som meg er jo det gøy! :D

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar

Har vært borti akkurat samme feilen på 3 stk. ny maskiner på jobben. I de tilfellene var det RAM som ikke matchet resten av oppsettet (billig/original RAM). Bildet flyttet seg ett par centimeter til venstre etter kort tids bruk. Ved ny oppstart så det helt fint ut (en liten stund). RAM feil???

Endret av gundik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...