dapre Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Hei. Har kjøpt mange filmer via iTunes. Jeg ser på dem via PC'en, og styrer/navigerer filmene vha tastatur/mus. Men finnes det noen fjernkontroller som kan gjøre samme jobben ? Hva med Apple tv fjernkontrollen ? Takk Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Apple TV fjernkontroll kan kun brukes på Apple TV. Jeg tolker det slik at du ser filmer via en vanlig PC. Skal du ha fjernkontroll til PC, må du ha en IR-mottaker + fjernkontroll; slik som dette: https://www.ebay.com/itm/162285420225?hash=item25c8f6fec1:g:ECYAAOSwA3dYL3lV Jeg vil derimot heller anbefale deg et lite trådløst tastatur med pekeplate; slik som denne: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/tilbehor/musogtastatur/tradlosttastatur/logitech-k400-plus-dark-grey/221024.16256/?gclid=Cj0KCQjw0K-HBhDDARIsAFJ6UGgqQYBea7lC53Puv9aZ8qY4ctfmbFbMfYsEAQJwqweCxBlqpukMSTcaAqiQEALw_wcB Grunn til det; er at en "pc remote" fjernkontroll som vist på bildet...... krever litt programering. Og med tanke på hva jeg kan se fra førsteposten din; så innehar du ikke den kompetansen (no offence). Da er det bedre med et "plug-and-play" produkt, slik som tastaturet jeg lenket til. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 12. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2021 (endret) Takk så mye for svar. Har allerede en liknende fjernkontroll og IR til min MediaPC. Den er tilpasset Wxp og WMC, og fungerer greit sammen med feks MediaBrowser. Regner ikke med den fungerer sammen med itunes. Tror ikke den er programerbar heller. Har også brukt denne laptoppen til å kjøre GET tv direkte til PC og opptak. Men det fungerte bare sånn 90%, og var ustabillt. iTunes har i det siste lagt til veldig mange eldre klassiske filmer med teksting. Det er det jeg er ute etter. MEN, jeg vil ha det ENKELT og Oldschool. Dvs, at jeg ikke vil dille med nettbrett, tastatur eller mobil. Jeg vil bruke utstyret på samme måte som jeg feks bruker en BluRay spiller. Slå på med fjernkontroll, spole, stoppe. Slå av. Jeg har et hat/elsk forhold til data/elektroniske duppeditter, og vil aller helst bygge meg en hjemmekino. Rigge meg med et godt gammeldags lerret, opp med projektor, og kose meg med klassiske storfilmer fra 50-90 tallet Jeg kommer antakeligvis til å kjøpe en AppleTV boks, og styre alt med den fjernkontrollen. Men, det kunne jo være greit å sjekke om det finnes noen andre alternativer. Som en grønnskolling med 25 års bruk av PC, 4 selvbygde, utallige timer med DOS memory redigering, BIOS fiddling, og FPS tweaking....er det kanskje greit å bruke noen timer til på å lese litt om programmerbare fjernkontroller Takk igjen for svar og gode tips. Endret 12. juli 2021 av dapre Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 13. juli 2021 Del Skrevet 13. juli 2021 Hehe. Jeg liker den nostalgiske tankegangen din. Men jeg tror du hadde blitt meget positivt overrasket av Apple TV. Fjernkontrollen er jo akkurat like enkel som du vil ha den. Med stopp, play, lyd opp og ned - og et navigasjonshjul. (pil opp, ned og til venstre og høyre). Og du kan kjøre iTunes veldig enkelt. Jeg syns du skal gi det et forsøk! Hvis du først skal gå "old school" hadde jeg vurdert en litt morsom alternativ løsning. Det finnes vel knapt noe mer klassisk enn en joystick. Finn en du kan føre musa med (vet de finnes). Lenke til kommentar
dapre Skrevet 17. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2021 Takk for ytterligere info 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå