Delvis Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Tenkte jeg kan prøve å høre om noen har peiling hva som kan være feil her. Det er altså innspilling der ikke er lydsignal på, selv om alt ser ut til å være som det skal. Viser at det er koblet til innlinje eller mikrofon, men nå er der ingen lydsignal. Det er ledning fra forsterker (rec out) til pc. Får signal på en annen pc, så forbindelsen er ok. Det har vært sånn: Det er stasjonær PC fra 2012(selvbygg). Hadde opprinnelig Win 7. Har oppgradert til Win 10 senere, fungerte etter det også. Skiftet senere ny SSD disk, og installerte windows 10 på nytt, og alt fungerte. Avspilling av lyd fungerer normalt. Men har ikke prøvd innspilling igjen før nå etter det, og da er der ikke lydsignal. Får beskjed at den beste driveren alt er innstallert, men finner ikke noen driver som kan innstalleres manuelt heller. Bilde: Spoiler Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2021 Jada, har den huket av. Men der er hverken lyd eller lydsignal. Kan se det bevege seg på de strekene til høyre også hvis der er signal. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Hvis strekene beveger seg så har du lyd inn. Da er det noe i Windows. Sjekket Levels? Har hovedkortet noe egen programvare til lydkortet? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2021 Levels er skrudd helt opp, ingen bevegelse på strekene. Både lydkort og skjermkort skal være integrert i hovedkortet. Har aldri sett noen egen programvare. Lenke til kommentar
Tannpust Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Ville prøvd å avinstallere lyddriverne dine og ta en omstart. Så lenge du er tilkoblet internett (og har Win10) vil den automatisk laste ned nye lyddrivere og forhåpentligvis fikse problemet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2021 Tannpust skrev (15 minutter siden): Ville prøvd å avinstallere lyddriverne dine og ta en omstart. Så lenge du er tilkoblet internett (og har Win10) vil den automatisk laste ned nye lyddrivere og forhåpentligvis fikse problemet. Skal prøve det. Gjør du det ved å klikke "avinstaller enhet" da, eller gjør man det et annet sted? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Dobbeltsjekk på produsentens hjemmesider om det finnes programvare til lydkortet. Prøv gjerne med Windows 8 eller 7-drivere hvis de ikke har til Windows 10. Jeg har et lydkort hvor jeg faktisk fikk WindowsXP-drivere til å fungere på Windows 10. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Deaktiver de andre inngangene. Selv om en inngang står som default, så kan det være en som overstyrer. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2021 Ok. Har sett etter sånt, men skal ta runden igjen om jeg ser noe å prøve. Ps. Avinstallerte slik Tannpust foreslo. Det installerte seg nye drivere, men problemet ble ikke løst. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2021 Dubious skrev (21 minutter siden): Deaktiver de andre inngangene. Selv om en inngang står som default, så kan det være en som overstyrer. Deaktiverte alt annet. Det løste ikke noe, men da kom plutselig er meldig gjennom Audiograbber. Har den installert og åpner den og Audiacity for å se om der er noe liv. Men kan ikke se noe annet program som bruker lydkortet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2021 Forfatter Del Skrevet 20. september 2021 Fikk det aldri til å fungere, uansett hvilke drivere jeg installerte. Hvis jeg kjøper et USB lydkort feks dette, kan man spille inn fra forsterker på PC'en med et sånt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2021 Del Skrevet 20. september 2021 Du må jo ha et med Line-in. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september 2021 Forfatter Del Skrevet 20. september 2021 sedsberg skrev (46 minutter siden): Du må jo ha et med Line-in. Ja vet. Kunne bare ikke se at det står om det har det eller ikke. Har aldri vært borti slike. Hvis noen har tips er jeg interessert. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. september 2021 Forfatter Del Skrevet 23. september 2021 Fikk kjøpt et USB et lydkort med line-in. Trodde ikke det fungerte heller, når jeg plugget det i forskjellige USB innganger på bakpanelet. Akkurat samme problem da. Det viste at det var tilkoblet riktig, men ingen signaler og lyd. Men da jeg plugget det i noen innganger oppå toppen i front virket det, så da ble det iallefall en løsning. Merkelige greier. Klarer ikke la vær å lure på hva som gjør det der. Andre ting fungerer feks normalt når jeg kobler med USB i bakpanelet. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. oktober 2021 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hvis det ikke er at dingsen bare funker i usb2 men ikke i usb3 (eller motsatt) så er det vanligvis fordi at hovedkortet har forskjellige usb-kontrollere, disse er av ulik type / modell; noen porter er koblet til den en og noen porter til den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå