Anterialis Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Hei, jeg har flere innlegg på forumet vedrørende ny bolig jeg har signert på. Nytt spørsmål: Teknisk rom er i «kald sone» og etter min forståelse ikke P-rom da det ikke er ment til «varig opphold». Dette har jeg tenkt å gjøre om til vaskerom, og dette inngår slik jeg forstår det i rom som er ment til «varig opphold», således søknadspliktig. Dersom det er et poeng er det sluk i gulvet. Jeg liker å gjøre ting ihht. regelverket, og har da noen spørsmål for å lære meg hvordan systemet fungerer: 1) Ved å øke P-rom i boligen, hvilken innvirkning vil dette ha? Det er primærbolig, men min (bolig)formue vil kanskje øke da den vel baserer seg på P-rom i boligen? Dette kan vel teoretisk sett øke skattekravet dersom jeg i utgangspunktet måtte betale formueskatt (noe jeg ikke gjør pr. idag)? 2) Har det innvirkning på andre ting jeg kanskje ikke tenker på? Pris på alarmsystem, innboforsikring etc.? 3) Dersom jeg ikke søker om bruksendring på rommet, og det oppstår en skade (la oss si vannskade, eller brann i teknisk utstyr), kan jeg forvente regress fra forsikringsskapet da rommet er ulovlig? Kan kommunen bøtlegge meg på sikt der som de tilfeldigvis finner ut av at rommet er ulovlig? 4) Dersom jeg søker, kan jeg risikere å få avslag? Hva kan grunner til avslag i så fall være? 5) Er det naturlig å tenke at boligverdien vil øke da P-rom øker? 6) Andre ting? Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå