kossy Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hei! Har lest guiden og prøvde å følge den så godt som mulig. Eneste problemet var at jeg etterpå ikke kunne stille på mulitpliern? I stedet for så var raskeste hastighet nå senket ned til 1050Mhz, så jeg prøvde igjen... Og resultatet vart at cpu'n kjørte på 700MHz... Ikke store greiene... Så jeg fjernet alle koblingene og cpu'n var tilbake på 1400, og så jeg klokka fsb'n tilbake på 148 der jeg vet at den er stabil nok... Noen som her peiling på hvorfor opplåsningen min ikke virket? Hadde ikke mikroskop eller den slags, men i godt lys og med "sølvlakk" er det ganske lett å se... Kan det vere at jeg må legge et extra lag for å få bedre kontakt mellom broene...?? [ Denne Melding var redigert av: kossy på 2002-03-08 01:32 ] Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 den første gangen du prøvde ser d ut som du har 100fsb? 10,5x100=1050 10.5x133=1400 men hvilke hovedkort har du? noen støtter ikke opplåst cpu tror jeg Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 en ting til skrapte du litt på pongtene først for å få bra kontakt. leste et sted at det kunne være nødvendig på noen cpu'er :smile: [ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-03-08 01:53 ] Lenke til kommentar
kossy Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Hei igjen... Nei d var ikke fsben som var paa 100... har A7A266 hk Hmmm, skrapte paa en, muligens daarlig kontakt? Lenke til kommentar
kossy Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Men om det er dårlig kontakt... Det burde vel ikke få cpu'n til å gå ned? Har to forhåndsinnstilte stiller i bios'n et på 1050 og et på 1400, men etter klokkinga var desse på 1050 og 9xx, så tredje gangen var det, 866 og 700... Prøvde å sette fsb'n på 140/34 (om jeg husker rett), men maskinen gikk på 7xxMhz i følge Asus Probe, MBM5 (og windows System)... Og tru meg, den var endel treigere enn vanlig... Lenke til kommentar
555 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-08 06:19, kossy skrev:Men om det er dårlig kontakt... Det burde vel ikke få cpu'n til å gå ned? det har foresten jeg opplevd på min 950duron blyantstrekene mine hadde blit utslitt å da kjørte den et hakk under d jeg stilte til i bios. en ny omgang med blyanten fikset d problemet :smile: Lenke til kommentar
XaVior Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg hadde et lignede problem, men jeg klarte vel å ødelegge min CPU delvis. Jeg skulle låse den opp, men det gikk ikke så bra på som jeg hadde håpet. Var vel kanskje litt for irvrig! Jeg tok ikke å fulte opp bruen på alle L1 bruene, fylte det med sølven. Men nå angrer jeg litt... Jeg tror faktisk at jeg klarte å kortslutte helegreia. Etter at jeg hadde kjørt den i PC-en min stod den på XP2000+ og jeg har 1600... Fikk ikke multiplieren min ned, da klikka alt. Og i windows klikka den, den nesten på 1700 Mhz fant jeg ut, når jeg kjørte en test fant jeg det ut. Jeg var heldig som fikk kjørt den testen, for det klikka og kom blåskjerm hele tida. Jeg prøvde alt som gikk an, men ingenting virka. Jeg tok å skrapte vekk sølvlakken jeg kunne se, men det hjalp ikke... CPUen kjørte da på 1130 mhz istedenfor 1400 mhz :sad: Jeg har prøvd alt her å etter jeg hadde skrapt av, men ingenting hjalp, bare litt med å stille opp FBSen min litt... Da fikk jeg på hele 1200 Mhz... lol... Dette er litt surt, men jeg var vel heldig som ikke mista CPUen min i slengen, faktisk så virker som om den jobber liker bra som før.... X Lenke til kommentar
kossy Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Hmm OK, jeg tror jeg prøver en omgang til med litt extra lakk... Jaja, så da er jeg vel tilbake her om en times tid... Lenke til kommentar
kossy Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Jajaja folkens.... Say Hello to my "new" XP1800+ Får ikke stilt på multipliern, men nå er den fast på 11.5 istedetfor 10.5... Er vel da på en 1533Mhz uten klokking av fsb'n... So my friends, over til neste prosjekt... Få tak i Thermaltake Volcano 7+, og kaste den ***** Coolermastern min på dør... Satsa på å få ei jævlig kald og stille maskin... er godt på vei med mine 25C på hket, men cpu'n er mulig å få ned litt tenker jeg, når jeg får bort den aluminiumen og flytter kobberet inn... Støyen er ikke så ille med sine 28-29db So long Folks... Takker for hjelpa... [ Denne Melding var redigert av: kossy på 2002-03-09 01:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå