Gå til innhold

Installasjonsproblem med XP

Anbefalte innlegg

Hallo! har mottat min kless nye PC nå med dette systemet:

AMD athlon 64 3000+

Sapphire radeon 9800XT

Maxtor 160gb sata

Msi K8T neo hovedkort..

Skal installere windows, men får beskjed etter at jeg har trykt enter for at jeg vil installere windows XP nå om at den finner ingen harddisk..! Men når jeg starter pc'n står det at jeg har en harddisk i..!

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Har prøvd å formater, men det går ikke i og med at jeg har filsystem NTFS...

Er depserat etter kjapp hjelp folkens!!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener dette har vært tatt opp før så dersom du leter litt så finner du sikkert noe... ;)

Du fikk vel gjerne en diskett sammen med Hovedkortet? Denne skal inneholde driver til S-ata kontrolleren, og du må laste denne inn før du kommer inn i installasjonsprogrammet. Med det samme maskinen booter fra Xp cden får du et valg om å trykke F6 for å laste denne disken. Du trykker på denne, og får da beskjed om å sette disken inn litt senere under lastingen.

Dersom du allerede har prøvd dette, anbefaler jeg som sagt at du kikker litt rund etter andre tråder som omhandler samme tema :thumbup:

Lenke til kommentar
... og hvor mange kjøper floppy-drive til ny pc i dag? latterlig opplegg, man må ha steinalder-floppy for å få igang framtids-hdd typen :sick:

Helt enig her. Er vel Microsoft sitt opplegg, og som vi alle veit så er ikke alt de finner på like bra :roll:

Lenke til kommentar

Hehe.. hadde dette probleme selv.. Står litt lengre ned på siden.. Men altså.. du skal trykke F6 Når dem spør om det helt nederst på siden. Så da setter du inn

S-ATA disketten og så får du opp alternativer.. Du må SCROLLE nedover ( Visste ikke at det gikk jeg så jeg trudde det var no geli med disketten.. :blush: )

Så velger du en av den driveren du skal ha der.. husker ikke helt hva den het men bare installer alle du :p

EDIT: Mente at jeg trudde det var no geli med harddisken..

Endret av Luga
Lenke til kommentar

Her er løsningen til alle som får dette problemet:

Viss ikke datamaskinen reagerer når du skal godta lisensavtalen, så må du se på tastaturet om du har en knapp som heter F-tastlås!

Etter du har trykt på den, trykker du F8 igjen, og da skal det fungere!

Tusen takk for all hjelp her på forumet.. sitter her nå med en TOPP maskin som er utrolig rask!

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
...eneste er at ALLE MSI Hovedkort er så sinnsykt dårlige..

godt begrunnet :thumbup:

sikkert mange som er fornøyde med MSI kort også, har et MSI km400 kort selv som jeg er fornøyd med. har hatt socket a kort fra de fleste større produsenter og med en haug forskjellige chipsets (som mitt sammenlikningsgrunnlag)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...