Redaksjonen. Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 GUIDE: Seks tips for gamle PC-er Lenke til kommentar
Knut Svendsen Skrevet 12. juli 2021 Del Skrevet 12. juli 2021 Et alternativ er å installere Linux. Jeg installerte Ubuntu 20 på to Mac Mini maskiner fra 2011. Som å få ny 'PC':-) 1 Lenke til kommentar
Harald_N73 Skrevet 13. juli 2021 Del Skrevet 13. juli 2021 Enig med Knut. Artikkelforfatter har glemt punkt 7: Fjerne Windows og installere annet os f.eks. Linux distro -> forlenge levetiden til gammel PC/Laptop. Forslag til mulige distro: Lubuntu, Zorin Light, Kubuntu, Bodhi, Q4OS og Linux Lite ....osv. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 13. juli 2021 Del Skrevet 13. juli 2021 Slenger meg på koret angående linux distroer. I dag er det enkelt å installere, og enkelt å bruke. Man trenger ikke å knote med terminaler og annet mas for å ha en fullverdig opplevelse. Må man krype til korset, er Dr. Google til god hjelp. Jeg har 2 stk eldre laptoper fra 2016 som kostet 2000 kr ved innkjøp. De egnet seg aldri til å kjøre windows 10, men xubuntu derimot kjører som smør. Lenke til kommentar
Olav Skrevet 13. juli 2021 Del Skrevet 13. juli 2021 Windows 10 har lave minimumskrav, men litt synd dette er en guide for Windows 10, da det utelukker den et par veldig gode alternativer som trolig vil være mindre ressurskrevende for maskinen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. juli 2021 Del Skrevet 13. juli 2021 Om en ikke har SSD disk så er det veldig mye hjelp i å oppgradere til SSD. Bør også ha minst 4 GB ram, og helst 8 GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå