Nizzen Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 50 minutes ago, covah said: En del av kravene er deaktivert for Insider versjoner. Selv om du klarer å kjøre den nå, så betyr det ikke at du kan gjøre det når Windows 11 slippes. Vedde? Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 Næææ Mye kan skje før det, men akkurat nå er det dette MS påstår. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. juli 2021 Del Skrevet 14. juli 2021 (endret) 5 minutes ago, Nizzen said: Elsker at selve topic er direkte feil 😂 Høye CPU krav. Nyere maskiner støttes ikke. Ja, himmel og hav! 7. gen intel-prosessorer er jo steigamle!! https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors Endret 14. juli 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2021 (endret) Nizzen skrev (På 14.7.2021 den 23.05): Elsker at selve topic er direkte feil 😂 Høye CPU krav. Nyere maskiner støttes ikke. Begrunn gjerne det svaret, siden du har info som vil være av meget stor interesse ikke bare i Norge. Da har svært mange av de store nettsidene på verdensbasis bommet og Microsoft selv bommet på hva de oppgir blir krav på ferdig versjon. Nå er forøvrig MS under press for å inkludere eldre CPUer. Nå handler dette om CPU arkitektur, der først nyere generasjoner har tetter visse sikkerhetshull, etter det jeg forstår. Jeg syntes ikke at f.eks.denne CPU (link) i bærbar kjøpt i 2019, er en ubrukelig gammel prosessor.... Den er ikke godkjent for Win 11 pr nå.: https://laptoping.com/cpus/product/intel-core-i5-7200u/ Men.. Jeg ser jo at man kan se ulik på hva som er gammel PC, akkurat som med mobil. Noen får jo vond av å eie en maskin som er eldre enn to år eller en mobil over ett år. Så gammel er jo meget subjektivt. Jeg påstår at en del ikke vil se sin i5 eller i7 maskin som er 2-3 år som utdatert. Selvsagt har man Win 10 i 4 år til. Endret 16. juli 2021 av plankeby Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 17. juli 2021 Del Skrevet 17. juli 2021 plankeby skrev (På 10.7.2021 den 21.01): Ja, men det er ganske dristig å ikke støtte maskiner eldre enn ca 3 år. På min egen produserte pc så mangler: Oppstarts metode som er riktig min er (legacy) hva nå en det er, neste er feil diskpartisjon (GPT) ikke oppdaget. Neste er Secure Boot (avskrudd/ Ikke oppdaget) , så hva skal man gjøre? ser ut som mitt 2 år gamle Asus kort ikke støtter Secure boot ikke finner jeg noen option for dette verken i bios eller fra Windows. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juli 2021 Del Skrevet 17. juli 2021 Du må endre fra Legacy til UEFI boot. Se følgende side for hvordan du gjør det: How to Convert Legacy BIOS to UEFI in Windows 10 - Make Tech Easier Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2021 Del Skrevet 17. juli 2021 On 7/14/2021 at 10:10 PM, wil said: Jeg har Windows 11 installert på min 7 år gamle AMD A10 7850k med 32 GB Ram, og det fungerer da det. Riktignok, så er den installert i Virtual Machine da, men allikevel. Den kan brukes. Om den også kan installeres på min 10 år gamle Intel 2500k med 32 GB Ram, vet jeg ikke. Har ikke noen interesse av og sjekke heller, siden at PC`ene skal degraderes snart allikevel. Mer eller mindre alle kan installere i VM såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 28. august 2021 Del Skrevet 28. august 2021 Det ser ut som de strenge maskinvare kravene til Windows 11 nå blir droppet dersom man tar en clean install av Windows 11 på "ustøttet maskinvare". IT Avisen artikkel WAN Show 27. August (Linus Tech Tips) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå