Amund121 Skrevet 10. juli 2021 Del Skrevet 10. juli 2021 Hei, da jeg leser av live data på bilen så står det «absolute throttle position 100%» den rører seg ikke selvom jeg gir gass eller står rolig, alltid på 100%. Jeg vet ikke hvor lenge den har vært sånn, men jeg fant det ut da bilen plutselig gikk dårlig å jeg fant ut at en turboslange hadde ryki. Etter jeg byttet den gikk bilen bra, men da jeg gir på skikkelig i 15-20 sekunder så slår wastegaten ut å da går den ikke tilbake før jeg stopper å starter bilen. Får ikke opp noen feilmelding på feilkodeleseren men vis jeg fjerner feilkoder så går den igjen uten at jeg stopper bilen, selvom det ikke er feilkode der. er det noen som vet va som kan være galt? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 (endret) Det kan være lurt å spesifisere hvilken motor bilen har, hvor langt bilen har kjørt og hvilket diagnoseapparat som ble brukt. Endret 11. juli 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
Amund121 Skrevet 11. juli 2021 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2021 mobile999 skrev (7 timer siden): Det kan være lurt å spesifisere hvilken motor bilen har, hvor langt bilen har kjørt og hvilket diagnoseapparat som ble brukt. Motoren er en 2 liter, gått 270 000 å brukt diagnosapparat fra Biltema Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Du glemte drivstoff og effekt. Uansett regner jeg med at du må bruke et bedre diagnoseverktøy (f.eks. VCDS) for å finne ut hva som er feil. Du kan evt. trekke ut kontakten til sensoren i pedalen og se om verdien endrer seg, deretter teste sensoren i spjeldhuset på samme måte. Problemet kan dessuten være at strømmen til sensoren er kortsluttet til signal ledningen eller at apparatet til biltema er på bærtur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå