Diskusjon.no Skrevet 10. juli 2021 Del Skrevet 10. juli 2021 Norske mobilkunder er for trofaste, mener Forbrukerrådet. I en spørreundersøkelse de har fått utført av YouGov svarer…Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
John-B Skrevet 10. juli 2021 Del Skrevet 10. juli 2021 Det største problemet med å bytte mobilabonnement er at BankID på mobil må reaktiveres. Dette er til tider en svært tungvindt prosess, siden en må logge inn med alternative metoder (kodebrikke/kort) som en gjerne ikke har brukt på årevis og dermed har rotet bort. Her burde det gjøres endringer slik at det er mulig å overføre BankID til nytt SIM av operatøren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. juli 2021 Del Skrevet 10. juli 2021 (endret) 25 minutes ago, John-B said: Det største problemet med å bytte mobilabonnement er at BankID på mobil må reaktiveres. Dette er til tider en svært tungvindt prosess, siden en må logge inn med alternative metoder (kodebrikke/kort) som en gjerne ikke har brukt på årevis og dermed har rotet bort. Her burde det gjøres endringer slik at det er mulig å overføre BankID til nytt SIM av operatøren. Kodebrikken bør man ta vare på, og bruke jevnlig slik at man vet at den funker. Jeg har hatt et par situasjoner hvor man MÅ bruke denne, hvor BankID på mobil ikke er tilstrekkelig, og det er fint å kunne logge på med brikken når de er feil på mobilløsningen. Selve prosessen med å deaktivere BankID på mobil på gammelt SIM-kort og aktivere på nytt er uproblematisk (når man har brikken). Som supplement kan man installere BankID-appen, den følger telefonen, ikke SIM-kortet. Forutsetter at man har BankID fra en bank som støtter appen: https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/bankid/bankid/banker-med-app/ Endret 10. juli 2021 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
John-B Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 15 hours ago, Slettet-fsaSP0zV said: Kodebrikken bør man ta vare på, og bruke jevnlig slik at man vet at den funker. Jeg har hatt et par situasjoner hvor man MÅ bruke denne, hvor BankID på mobil ikke er tilstrekkelig, og det er fint å kunne logge på med brikken når de er feil på mobilløsningen. Selve prosessen med å deaktivere BankID på mobil på gammelt SIM-kort og aktivere på nytt er uproblematisk (når man har brikken). Som supplement kan man installere BankID-appen, den følger telefonen, ikke SIM-kortet. Forutsetter at man har BankID fra en bank som støtter appen: https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/bankid/bankid/banker-med-app/ De siste 10 årene har jeg kun brukt alternative innloggingen 2 ganger, begge for å reaktiveres bankID på mobil. Så dette er for min del ikke alternative innlogginger, det er BankID-på-mobil-reaktivasjons-løsninger. Og case in point: Lurte min mor til å bytte abonnement. Sim kort bytte osv klarte hun selv, men bank ID måtte hun ha hjelp til. Kodekort hadde hun nå aldri brukt før, så det måtte bestilles fra banken før vi kom videre. 4 dagers prosess med andre ord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 6 hours ago, John-B said: Og case in point: Lurte min mor til å bytte abonnement. Sim kort bytte osv klarte hun selv, men bank ID måtte hun ha hjelp til. Kodekort hadde hun nå aldri brukt før, så det måtte bestilles fra banken før vi kom videre. 4 dagers prosess med andre ord. Hvis hun ikke hadde brukt kodekort før, hvordan fikk hun aktivert BankID på mobil på det forrige SIM-kortet? Uansett kan det være en fordel å ha BankID-appen i tillegg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Sitat – Om forbrukerne faktisk valgte bort de dyreste abonnementene og «våget» å kjøpe fra for eksempel Ice eller MVNO-er («virtuelle» operatører uten eget nett, red.anm.) som Chilimobil, Fjordkraft eller Happybytes, så ville de store operatørene til slutt bli tvunget til å se på sin egen prissetting - eller legge inn mer data for samme sum – for å ikke miste kunder. Så feilen ligger delvis hos forbrukerne, delvis hos operatørene. Dette er ikke spesifikt for telekom: Ingen leverandør kommer til å senke prisene av seg selv – dette er alltid konkurransedrevet, sier Jungermann til Tek.no. ja å leve med 1010 GB i måneden og hastighet under 10 mbit i måneden. Vi vet aldri når ice får 5g dekning. Forstår folk styrer unna telenor vertfall men det er overpriset til de gradet fra før. Med mindre man har 5g dekning eller reiser på fjellet med kun telenor dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå