jallu Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Halloen, Vurderer STERKT å handle en 17" LCD skjerm, men er det slik at jeg kan bare glemme Wolfenstein og alle andre 3d games så fort man beveger seg over på LCD formatet? Noen som har gode anbefalinger? Den 17" LCD "anbefalingen" fra HW (Huyndai) er jo ubrukelig til noe gaming at all. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har prøvd endel forskjellige LCD skjermer på jobben (komplett data) til spill, og med mindre det er enkle 2D spill så fungerer de fleste ikke til spill i det hele tatt. Har prøvd Max Payne, Blue Shift, FIFA spilla og andre 3D spill, alle med samme resultat, det blir svart på LCD skjermen... Har prøvd LG, Hansol, Hitachi og noen andre merker... Veldig kjedlig egentlig, for til alt annet enn spill er LCD skjermer sinsykt ålreit! Endel av EIZO LCD-skjermene funker veldig bra til spill, men de koster dessverre ganske mye. _________________ Kjetil A Gogstad Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: BoardkilL på 2002-04-23 11:47 ] Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 LCD skjermer er ikke noe jeg vil anbefale noen gamer. Jeg kan bare dittoe Kjetil på det punktet. Det jeg vil legge til er at jeg ikke vil anbefale LCD skjermer, punktum. Du må i så fall kjøpe en skjerm som koster absurde summer for å få en skikkelig skjerm. Kjøp heller en skikkelig 19" med flat skjerm, jeg har en Viewsonic P95f som jeg er veldig fornøyd med. Lenke til kommentar
krille Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Dersom noe teknisk info om saken er å ønske, ta en titt her: http://www4.tomshardware.com/display/02q1/...0114/index.html Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jobber med Eizo og har testet en del flatskjermer på spill. Jeg spiller mye DFLW og merker godt at skjermen ikke følger med (forsinkelse). På Ghost Recon gikk det litt bedre etter som det er mye sniking og rolige bevegelser. Q3A, UT o.l. vil jo ikke fungere i det hele tatt etter som disse er alt for raske. Lenke til kommentar
jallu Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Hei, Takk for responsen... Det vil si at overgangen til LCD blir *svært* smertefull. Jeg kan ikke spille q3, hl, rtcw eller andre '3d-games'. LCD skjermene er jo direkte sexy, så dette var synd. Er det så at det ikke går ann i det hele tatt å spille disse spillene, (altså skjermen blanker helt ut) eller blir det 'laggy' ytelse? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: Er det så at det ikke går ann i det hele tatt å spille disse spillene, (altså skjermen blanker helt ut) eller blir det 'laggy' ytelse? Nei, skjermen blanker ikke ut.... Men den henger ikke med. Du kan si du får "laggy ytelse" eller i allefall det ser slik ut.. Pc'n sender like mye data, og frameraten blir den samme. Det er bare det at skjermen ikke klarer å oppdatere bildene så raskt. Du får en føelse av at du ikke får med deg hva som skjer. Og at bildet henger etter.. Lånte familiens LCD på lan engang. Funka greit på strategispill, men når vi skulle gå over til CS/HL var det ikke verdt å ha den fine tynne skjermen på bordet lenger. Dro hjem for å hente min gamle gode ViewSonic CRT igjen! Mye mer behagelig! Selv om CRT'n koster halvparten av LCD'n foretrakk jeg denne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå