Gå til innhold

Tesla Model Y leveres i Norge i august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Birger- skrev (2 minutter siden):

Ganske dyrt i forhold til konkurrentene og rekkevidden er ikke kjempebra heller.105 kilometer mindre en Mach-e.

Hvor har du de "dataene" fra? De bilene jeg har sammenlignet med har alle blitt dyrere enn TMY, når man sammenligner biler med tilsvarende spec's.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 6
Lenke til kommentar
10 minutes ago, -Birger- said:

Ganske dyrt i forhold til konkurrentene og rekkevidden er ikke kjempebra heller.105 kilometer mindre en Mach-e.

Sammenlign epler med epler, mach-e LR 4x4 har 540 i wltp range. Pluss at model y har varmepumpe i motsetning til mach-e så om vinter så går nok model y lenger. Mach-e koster nesten det samme, faktisk 5000kr mer

Endret av onkel_jon
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

"Tesla er en global leder innen batteriekspertise og produksjon, med teknologi dokumentert over mer enn 16 milliarder kjørte kilometer i den virkelige verden på tvers av vår globale bilflåte. Uansett hvilken Tesla Gigafactory som produserer bilen din, sikrer Tesla at den optimale batteriteknologien benyttes for bilens spesifikasjoner."

For et fantastisk svar! Skulle hatt seg en ørefik...

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (8 minutter siden):

"Tesla er en global leder innen batteriekspertise og produksjon, med teknologi dokumentert over mer enn 16 milliarder kjørte kilometer i den virkelige verden på tvers av vår globale bilflåte. Uansett hvilken Tesla Gigafactory som produserer bilen din, sikrer Tesla at den optimale batteriteknologien benyttes for bilens spesifikasjoner."

For et fantastisk svar! Skulle hatt seg en ørefik...

 

Skulle tro det var ulovlig for journalister å være kritiske, gitt at både journalisten og redaktøren i TU lot det sitatet fra en eller annen svadagenerator gå i trykken.

Er jo bare tøys som renner ut av kjeften til Roland hver eneste gang han blir stilt et spørsmål han ikke klarer å svare på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (22 minutter siden):

Hvor har du de "dataene" fra? De bilene jeg har sammenlignet med har alle blitt dyrere enn TMY, når man sammenligner biler med tilsvarende spec's.

Godt mulig feks at Q4 etron er dyrere. Tror allikevel den vil selge godt. M y har ikke akkurat verken innvendig eller utvendig design med seg. Skal bli artig å se hvor mye lenger den går en vw platformen. De kommer vel nesten 500km ved 90km/h og 25 grader. En model 3 klarer ca 550 i følge TB. Vil tippe at rekkevidde på my ikke blir høyere enn det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mustang med nesten halvparten så stort bagasjerom(bare litt større enn vanlig Golf), bare litt lenger rekkevidde selv med 23,7kw større batteri. I tillegg lader Tesla 69% raskere ved hurtiglader er det ikke en gang noe å lure på hva man bør velge. Ford har drevet med ren elbil i noen måneder mens Tesla har over 10 års erfaring med rene elbiler og er i tillegg den eneste bilprodusenten som lager hele elektronikkstyringen av bilen selv (alle andre har førti forskjellige underleverandører med forskjellige grensesnitt).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 timer siden):

Godt mulig feks at Q4 etron er dyrere. Tror allikevel den vil selge godt. M y har ikke akkurat verken innvendig eller utvendig design med seg. Skal bli artig å se hvor mye lenger den går en vw platformen. De kommer vel nesten 500km ved 90km/h og 25 grader. En model 3 klarer ca 550 i følge TB. Vil tippe at rekkevidde på my ikke blir høyere enn det. 

Skal være rimelig tjukt med gråstein mellom ørene for å velge et VAG produkt foran en Model Y. VAG har etter 100 år i Norge nesten like mange klager hos forbrukerrådet, de har software problemer og får ikke tak i dugenes ingeniører i Tyskland. Har drevet med ID software systemet sitt i et par år mot Teslas 12 år. Bruktverdien på en brukt VAG elvogn vil halveres på 2 år. Ikke lettsolgt med en e-Tron på finn om dagen selv om en pent brukt er bedre kjøp enn el-trillingene til VAG.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

550 tusen, uten vinterhjul, uten hengerfeste. Det begynner faktisk å bli ganske mange konkurrenter til en slik bil som konkurrerer på de fleste områder. Den er også såpass mye dyrere enn 3 at (med hensikt) at jeg ikke tror det blir noe stort rush av tesla 3 til salgs når denne kommer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (3 timer siden):

"Tesla er en global leder innen batteriekspertise og produksjon, med teknologi dokumentert over mer enn 16 milliarder kjørte kilometer i den virkelige verden på tvers av vår globale bilflåte. Uansett hvilken Tesla Gigafactory som produserer bilen din, sikrer Tesla at den optimale batteriteknologien benyttes for bilens spesifikasjoner."

For et fantastisk svar! Skulle hatt seg en ørefik...

 

Han har nok ikke den største friheten i verden når det gjelder å uttale seg. Antakelig har han strenge retningslinjer rett fra USA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...